2015. február 3., kedd

jön, mosolyogva

anyu jön felém
a Szegedi utcán
szikrázó napsütésben
havas tájban
sugárzó mosolyával

fehér minden
s tiszta
körülötte
akár a tekintete

és újra örülök
ideér a mosolya
ha lépteink már
nem is érhetnek
össze soha

csak messziről
látom őt
mégis oly közel
érzem
mint mikor
egyszer
dél körül
tanitasból jövet
váratlanul feltűnt
a havas uton
s jött felém
egyre közelebb
többhetes otthonfekvő
dermedt depresszió után
jólesőn meglepett
hirtelen fölkelt
kockás kabátba
kötött sapkába
sálba, kesztyűbe,
csizmába
s tetőtől talpig
mosolyba
öltözve
jött szembe
velem

és jön
egyre jön
ma is
bár sose
ér ide
de a mosolya
igen
és mosolyra is
fakaszt engem

mert az a mosoly
még mindig ott van
ott lebeg
éterien
a Szegedi utcán
az aszfalt felett

és hiszem
meg is marad

anyu jön
szembe velem
mosolyogva
örökösen

ha arra
visz az

utam

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Leheletfinoman íveli át a mélységeket...

    VálaszTörlés
  2. Nekem is tetszik. Ha lenne Énekek éneke az anyáról, ilyen lenne.

    VálaszTörlés
  3. A cim miatt? ("Jő, hegyeken szökellve" miatt? ez ugyan egy lengyel regénycim is), utólag jutott eszembe a hasonlóság... és zavart is, köszönöm, hogy ilyen elnézően sőt felemelően értelmezed... kicsit megkönnyebbültem. Vagy mésem...? Mégsem...

    VálaszTörlés
  4. Aliz, nem a cím miatt. Hanem azért, mert benne van a halhatatlanság.

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de jó!:) (nem is tudtam...:)

    VálaszTörlés