2019. június 9., vasárnap

régi mosások

nem is értem... jó ideje nem jó a mosógépem, apró hibája lehet, - egy bagatell programozási malőr -de használhatatlan- hiába itt nincs szakember aki meg tudná csinálni... kiszállási díjakat már dobtam ki,, nincs mese, újat kellene venni

de jut eszembe,  míg nem volt lánykoromban, mert főleg a férjem munkaruhájának volt szüksége rá...ez volt az egyetlen dolog, mit hosszas rágódás után részletre vettünk : egy automata mosógép, ami aztán sokáig eltartott...költözésig , de itt az új lakásban röpke évek alatt ez lenne (lesz)  a 3. új mosógépem, hja közben beléptünk a fogyasztói társadalom bűvkörébe, ahol a jelszó ne javítsd (úgyse képesek rá) vegyél újat

de hogy én mit szerethettem a kézi mosásban, minden kényelmetlensége ellenére, hogy olyan nehezen álltam kötélnek? mikor a vizet a lenti konyhában kellett melegíteni egy lábasban a palackos gázkészüléken a konyhában, és felcipelni vagy 13 magas lépcsőn át az elég messze levő fürdőszobába, ahol egyetlen vizcsapunk volt (de csak hideg( sokáig...(később lett egy kis melegvízbojlerünk) meg centrifuga is,ami legalább a ruhák szárítását felgyorsította de azért elég nagy herce hurca lehetett.... számomra mégis élvezet volt a ruhák megtisztítása

de most hiányzik már a mosógép, s már tudom, hogy katharzishoz másképp is hozzá lehet jutni, nem csak a kézi mosással


junus 2        1




11 megjegyzés:

  1. Számomra a mosás volt a legnehezebb (sokáig gyakorolt) házimunka!

    VálaszTörlés
  2. nekem mindig is kedvenc (a kevés közt:)

    VálaszTörlés
  3. Kási Vera Domokos László
    Ügyesen szereli a mosógépet Csapó Csaba. Makói fiú. telefonja: (mobil) 30/224-8873 Nekünk Sántháné Margó ajánlotta: kitűnően bevált

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gonda Julia
      mikor? nálam nem boldogult!

      Törlés
    2. Gazsi Istvánné
      Én is ajánlom!

      Törlés
    3. Gonda Julia
      ugyan már elsőre őt hivtam, hozzá se tudott nyúlni, különben is már méhészettel foglalkozik!

      Törlés
    4. Gazsi Istvánné
      Bocsi próbáld Kovács Lászlót!

      Törlés
    5. Gonda Julia
      őt s próbáltam! el is vitte, vissza is hozta, nem tudta megcsinálni:(

      Törlés
    6. G.I. akkor menthetetlen akkor nem úszod meg újat kell venni!

      Törlés
    7. bár még Szegedet is riasztottam:)

      Törlés