2019. június 13., csütörtök

Anne 90

                                           in memoriam Anne Frank


és még mindig csak 90 éves lenne. lehetne

ha nincs az az örület, ami kioltotta életét egész fiatalon

mennyi regényt írhatott volna (még)

a naplója, mit tulajdoképpen anyaggyűjtésnek, gyakorlásnak szánt, az egyetlen fentmaradt írása, de joggal nagy becsben tartott emléke

emlékszem olyan idősen olvastam (mit olvastam? ) faltam!) mint amennyi ő volt amikor irta

édes, őszinte, kedves, és máris nagyszerű iráskészséggel, megjelenitó képességgel rendelkező, őszinte kislány

de egy a milliónyi áldozat közül

legyen áldott az emléke


és olvassátok

még csak 90 lenne



4 megjegyzés:

  1. B.G. Erdekes a muzeum is Amszterdamban! A naploja magnoszalagra van veve es vegig kiseri a latogatot. Olyan mintha mi is a reszesei lennenk annak amit atelt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egy kislanyhang volt es angolul szolt . Nem tudom, hogy azota valtozott-e valami mert meg lanykoromban voltam. Azt sem tudom, hogy tobb nyelven is “megszolal” a naplo szovege vagy nem!

      Törlés
  2. Mellesleg én nem nagyon szeretem , hogy "érdekességet" csinálnak a tragédiájából. Ez a mostani video róla se lelkesit! %gyszeri volt s egyedi! Kivételes.

    VálaszTörlés