2015. május 26., kedd

jelzőcsengetés...

kicsit úgy érzem magam, mint aki jelzőcsengetés után van a tanitási órán... ami ugyebár figyelmeztetés , hogy 5 perc múlva vége az órának... persze ... az életben nem tudni, előre, hogy a 45 perc mennyi, (hány év) és így azt se , hogy mikor van az a bizonyos jelzőcsengetés, s hangja sincs. De mégis! Elgondolkodtat, hogy milyen fontos. És hogy  mire kellene használni, kellett volna használni a hátramaradó 5 perceket a tanítási órán is. . összegzésre, összefogalalásra, tanulságok levonására, lényegkiemelésre.... stb. Ha elmarad(t). az az előtte levő 40 perc elvesztegetését, elsikkadását is jelenthette (volna)... Én sokszor kifutottam az időből, és félbe maradt annyi minden... mindig annyi (s új) mondandóm volt még, és nem az elhangzottakat ismételtem , sulykoltam, Meglehet... 

Mostanában az életben mintha pótolnám, visszanézek, összegzek, elégedetlen vagyok magammal... kifutottam az időből Még annyi mindent csinálnék, mondanék... Kapkodok ("Idegesen nyitok száz fiókot...")
Régi kéziratokat, gépiratokat rendezgetek. Tegnap erre bukkantam, 1979-ből

De most is aktuális,,, csak sürgetőbben:

Csak ne érjen készületlen!
Csak mindent befejezzek addig!
Csak elkezdjem legalább (amit muszáj)
Csak mondjam el mindenkinek, amit akartam!
Csak ne legyek adós egy levéllel se -
se köszönéssel, se köszönettel….

Csak tudnám mennyi az időm
elintézni, lezárni, rendbetenni…
Félek – félbemarad minden-
Hozzá se fogtam ahhoz, mit befejezni kéne
Meg se szólítottam, ki várta üzenetem
Leveleim másoknak címeztem
Nem azoknak köszöntem, akik nekem
s köszönömöt se azoknak mondtam, akiknek kell
Talán jobb is, hogy nem tudom
meddig fogok vétkezni tovább

1 megjegyzés:


  1. Miklós Gyorgyovich
    Ne bántsd magadat! Jó a vers.
    Válasz7 é.
    Gonda Julia
    "magamat mindig kitakartam/ sebemet mindig elvakartam...." ) (J.A:)
    Válasz7 é.Módosítva
    Miklós Gyorgyovich
    Ej, ej!
    Válasz7 é.
    Gonda Julia
    ha neki szabad volt...
    Válasz7 é.Módosítva
    Rozsa Millet-Tatar
    Ugyanez a sürgetö és nyomaszto érzésem van nekem is!...
    Válasz7 é.
    Gonda Julia
    ugye, s már mióta (nekem) ...
    Válasz7 é.
    János Rozsnyai
    "Csak mondjam el mindenkinek, amit akartam!" Igaz és jó mondat. Remek vers!!
    Válasz7 é.
    Gonda Julia
    kösz, és jellemző módon ,már nem is emlékeztem rá, majdnem elkallódott, régi feldolgozatlan papirok közt
    Válasz7 é.
    Gonda Julia
    bár...tulajdonképpen mindenem feldolgozatlan, de ezt még csak le se gépeltem (de szerencsére akkoriban még olvashatóan kézirtam)
    Válasz7 é.
    Attiláné Barta-Berényi
    nyomtatásban is meg kellene jelentetni őket," alma és fája" most is bizonyíthatóan, igen közel vannak egymáshoz.
    Válasz7 é.
    Gonda Julia
    esetünkben tán a forditott sorrend helyénvalóbb... talán-talán a fa sincs olyan messze az almájától? 🙂
    Válasz7 é.
    Attiláné Barta-Berényi
    Igen, bocsi, erre gondoltam, csak nem jól írtam.
    Válasz7 é.
    Gonda Julia
    de, jól!:) (én csak a közmondást tekertem ki, minthogy ebben az esetben az alma, "aki" aki.... de az a jó, ha az utódok fölénk nőnek... (meg ha a tanitványok is...🙂
    Válasz7 é.Módosítva

    VálaszTörlés