2014. augusztus 5., kedd

régi családi csoportkép                                  

                                                                          "...ők én vagyok már"





középen ülnek a dédszülők
Löwinger Salamon és
Rosenfeld Jozefa
köröttük hét gyerekük
(két lány, öt fiú)
feleségekkel, férjekkel
előttük nyolc unoka

de anyám még meg se született
sőt, nagyapa még el se vette nagymamát
itt a képen első felesége, ki már beteg
lányuk , a későbbi féltestvér előttük áll

édesek a gyerekek
s milyen büszke tartásban ülnek
gazdag ruháikban szüleik
és milyen tekintélyes a nagyszűlőpár

milyen keveset tudok róluk!
Pedig anyám mesélt
a kedves Lori tantiról
kinél nyaralt Baján
fiuk zeneszerző lett talán...
nem figyeltem eléggé rá
s most már nincs kit faggassak,
itt még meg se születtek
nagyapa későbbi gyerekei,
összesen két fiú ,négy lány
és egy unokát se ért meg
az első akkor született, mikor
ő elment,
és neki már dédunokái vannak
valahol Göröghonban

de ilyen csoportképünk már sose lesz
szétszóródtak a Löwingerek
szerteszét a nagyvilágban
s ki tudja merre hova lettek
s hányan lettek oda...
csak én maradtam itt
őrizni képeik
s továbbadni majd unokámnak
ki majd annyit se tud róluk
mint én
pedig
az egyik fehérgalléros kisfiúra
hogy hasonlit...
s szépapja, a dédapám
benne is él, tovább...

Istennek hála


1 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek az ilyen régi képek.Csak közben tudjuk, hogy már nincsenek, de éltek, dolgoztak, szerettek...

    VálaszTörlés