2020. április 13., hétfő

a minőség . átüt

csak úgy hallgatom a Bartókot, nem tudatosan általában, inkább csak háttérzenének (u.i. "nem élhetek muszikaszó nélkül"  :)   néha muszáj  jobban idefigyelnem, és ilyenkor ki is várni kitől hallottam a csodát...

mostanában is 11 után, az egy órás jazz műsorra szánt sávidőben igy jártam : klassz angol kijtés, csodás, bűvöletes, bravuros énekhang... na persze. Ella Fitzgerald volt 70es felvétel, amikor itt hangversenyezett

de jártam már igy David Ojsztrach hegedűjátékával, vagy legutóbb pl Herbert von Karajannal (a Milanoi Scalat veznyelte... mikor is?!)

igen, óriási különbségek vannak a zenén belül is, de a minőség örök érték marad, akármikori a felvétele (sőt) átüt az időn!!!!

7 megjegyzés:

  1. Cs.J Én inkább a retro rádiót hallgatom. Akkor voltam fiatal 60as,70es évek. A 80 as meg a gyerekeimé

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de az más műfaj! (a klasszikus zene nem megy k i a "divatból":)

      Törlés
    2. én akkor állitottam be a Konyhámban a Bartók rádiót, mikor ott hallhattam lányomat benne, hetente az Irodalmi újságban :) azóta ott maradt, s nagyon jól bejön (de csak ott), sose csavarom el...másra, :)

      Törlés
    3. Cs.J. a Beatles meg Elvis Presley sem.
      A mai zene már felejtős.

      Törlés
    4. Oket en is szeretem.beatles for ever!

      Törlés
    5. azért Presser nem "felejtős"! :)

      Törlés