2020. április 30., csütörtök

ne szólj szám, nem fáj fejem....

az emberek képtelenek elviselni az ellentmondást, a kritikát , még a legenyhébb változatban is

többszörös tapasztalat!

nem is értem miért, hiszen én még tanárként is hálás voltam (őszintén!) ha figyelmeztettek egy tévedésemre... (ha akadt)..és most is!

sértődés, visszalépés, negligálás a reakció olyik megjegyzésemre

a szó szoros értelmében

tényleg nem értem

de megszivlelem.... (mit tehetnék mást? ha csak nem akarom csupa haragossal, sőt ellenséggel körbevenni magam)

10 megjegyzés:

  1. I.B. ...megszívlelem, ha jót tanácsolnak, még akkor is, ha a tanácsadókat nem szívelem ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mármint kiindulópontban....

      Törlés
    2. I.B. Fordítva? Hogyan? Értelmező szótár, újabb kiadások! - Nem értem a "mármint kiindulópontban"-t.

      Törlés
    3. Gonda Julia
      úgy, hogy eleve elutasit, mégha eddig szivlelt is (kiindulópontban!) (.de ezután nem fog 🙂

      Törlés
    4. I.B. Na, jó: megszívlel = elfogadja, amit mondanak neki, hallgat a mondottakra. Szível = kedvel vkit - ritkábban vmit, (igekötő nélkül, és legtöbbször tagadó mondatban): "Nem szíveli sem a szakácsnőt, sem a főztjét."

      Törlés
    5. I.B. Julika, tőled idézek: "... eleve elutasít, még ha eddig szívlelt is ..." Bocs, nem 'szívlelt', hanem 'szívelt'. Kiindulópontban is szível vagy nem szível, azaz kedvel vagy nem. Nem bántalak tovább.

      Törlés
    6. köszönöm a leckét, bizonytalan is voltam, csak nem elég alapos 🙂

      Törlés
    7. K.P. Én is "szívlel" - ként tanultam, és használom azóta is...

      Törlés