2019. január 24., csütörtök

záróra előtt

a pénztár fele menet, leveszek egy képes újságot, épphogy belenézek

szinte üres a bolt

elhalad mellettem a pénztáros, söprűfélével a kezében és mond valamit, (odavet) de halad is tovább, és nem is értem mit mondott...hiába kérdem, nem reagál

kicsit később odaszól, hogy csak rakjam fel az árukat

megnézem az órám , még van 21 perc 8-ig azaz a zárásig

és különben nem értettem mit mondott az előbb - mondom

azt mondja, hogy nem is nekem mondta

dehát csak mi voltunk itt a környéken - így én

kinek mondhatta, akkor csak magának

igen, ilyenkor már olyan állapotban van, hogy magában beszél -  hagy helyben- mert kijön belőle ez-az (azt most se mondta meg hogy mi, de jobb is ..)

egyébként rég itt dolgozik, de inkább árúrakodással foglalkozik, mint emberekkel, akiket valószínű utál

2019 01 24

37 megjegyzés:

  1. H.Á. Ez király! Az utolsó mondat nagyon tetszik! Az egészségügynek is akadnak hasonló, magukban beszélő, rendkívül empatikus és emberbarát szereplői. Pont olyanok, mint a Te történeted főszereplője: valószínűleg ők is hasonlóan utálják az embereket. Még csak találgatni sem tudnék, miért ilyen pályát választottak maguknak...

    VálaszTörlés
  2. J.J. Még egy adalék a korábban leírtakhoz.

    VálaszTörlés
  3. DrE. N. Nem véletlen szoktam néha kifordulni egyes boltokból és inkább máshol beszerezni, amit akarok. Egyszer úgy besértődtem az egyikre, hogy kb. 3 évig be se tettem a lábam. Máskor csak pár hónapig... Utoljára a múlt héten fordult elő velem, hogy lemondtam a vásárlásról az előre eltervezett helyen, amikor megláttam a kiszolgáló arcán, hogy nem kellene most vásárlással zaklatni... Olykor, ha meglátom ki van a pult mögött, inkább már megyek is máshová. Szomorú. Sokszor van olyan érzésem, hogy a vásárló teher az eladóknak. Most mondhatnám, hogy amíg Ausztriában éltem pár évet, egyszer sem volt ilyen "élmény"-ben részem, de azt hiszem, felesleges. A "mindent a vásárlóért" szemléletet elfelejtik tanítani, és sajnos amint az újabb "kereskedő"-nek csúfolt kontár nemzedék felnő, nem is lát jobb példát, csak igen ritka esetben. Persze akad kivétel, még akkor is, ha nem túl sok! Mikor egy boltban az egyik barátom a Mariahilferstrassén olyan magnós rádiót vett, amibe elemet is lehetett rakni, a boltos a végtelenségig szabadkozott és sajnálkozott, hogy ők nem tartanak elemet. Mikor látta a csalódottságot az arcán, mondta, hogy várjon egy kicsit, megnézi, mit tud tenni, majd németül odaszólt az egyik kiszolgálónak, hogy gyorsan szaladjon át a szomszédba és hozzon elemet, majd lerendezik. És a végén mindenki boldog lett. Viszont a kedvenc barna sörömet hónapok óta csak nagyon elvétve veszem, mivel a "kedvenc" boltomban kifogyott és nem rendelnek. A lánc másik boltjában, ahol van, ritkábban járok a távolság és lustaság miatt. De kérdem én, ez rendjén van így? Más kérdés, hogy kint a záróra azt jelentette, hogy addig lehet belépni az üzletbe és még kb. egy órán át (mert úgyis pakolnak és egy ember oda tud menni a kasszába) nyugodtan vásárolhatott az ember. Nem nógatták unos-untalan. Nálunk volt már, hogy 5 perccel hamarabb zártak az egyik nagy szupermarketben és a biztonsági őr alig akart beengedni. (Nem szórakozásból mentem akkor, hanem addig dolgoztam!). Az is szabvány nálunk, hogy a záróra előtt jóval elpakolják a húsárut, vagy nem veszik vissza az üveget. Persze meg lehet tanulni (mégha megszokni nem is) és alkalmazkodni. Sajnos nem elég a névtáblát lecserélni egy országban ahhoz, hogy az "áhított" nyugathoz tartozzunk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. N.J. Kedves E!A hús elpakolásra reflektálnék:elpakolunk igen hamarabb,mert mindent amibe a hús áru volt el kell mosogatnunk és ez nem 2 perces munka.Mivel takarîtó nőt nem alkalmaz a cég ,magad Uram!Megkérdezi a Kedves vásárló van-e ez meg az természetesen kiszolgáljuk.A Tesco 10 kor zár de 8 ig van húspult.Milyen üzletpolitikából nem tudom.A kereskedelemben is ha talàn kicsit jobban kitömnèk a borîtékot ,meg ha annyit keresünk,mint a nyugatiak akkor látnèk változàst!Nem beszélve arról létszám hiány van 5 ember munkáját végezzük el.

      Törlés
    2. nem rólatok van szó! abba az üzletbe épp az emberi viselkedés miatt szeretek járni (mégha előbb is lehúzzák a fagyasztott árúk előtti függönyt

      Törlés
    3. DrE.N. N.J. Nem a ti boltotokról van szó. De jogos.

      Törlés
    4. na ugye, mondom én is :) ők inkább a kivétel.

      Törlés
    5. G.A. M. Egyedüli kivétel! Ezt aláírom én is! Nem azért,mert közel van hozzám,de olyan a hangulat,mintha hazamennék! Jó náluk vásárolni!

      Törlés
    6. DrE.N. G.A.M.Ez így igaz! Én is szeretek oda menni, csak kiesik az utamból általában! :D Talán Makó legjobb helye (a legkisebbtől a legnagyobbig mindet beleértve, amit ismerek. Nagyon ígéretesnek induló egyszemélyes kisboltokban is szinte mindenütt elég rövid idő alatt jön a fásultság és a kedvesség lohadása.) Sehol másutt nem kérdezik meg a pénztárban, hogy találtam-e mindent és segíthetnek-e, és ha valamit nem találtam és bevallom, mindjárt utánanéznek. (Ha rohanok, nem vallom be :P ) És nehéz kifogni, hogy ne mosolyognának rám. No, ezt tanítani lehet(ne)! :D

      Törlés
    7. G.A.M. Igen! Oly sokszor felmerült már bennem,hogy anno a Keribe,nem tanítottak etikát? 1970-ben végeztem Szegeden a szülésznőképzőben,hosszú ideig,több,mint 10 évig voltam a Női Klinikán a szülőszobán szülésznő! Akár milyen fáradt voltam,vagy sok problémám volt,akkor is a kismama volt a lényeg és az újszülött!

      Törlés
  4. az utolsó mondatot nem értem!...nekem a svajci udvariassag maradt etalon bolti kiszolgalasban! Nalunk a zarórában màr takaritsnak es csak mellesleg teherként veszik el a pénzünket;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. DrE.N. Az a baj, hogy a munkaidőkeretbe nincs is beiktatva annak a lehetősége, hogy "extra dolgokra" jusson lehetőség a záróra után (mint pl. az utolsó percben betévedők zavartalan vásárlása, vagy ahogy Judit mondta, a húspult takarítása). És beszélhetnénk arról is, hogy mennyire alulfizetettek a dolgozók, meg van-e elég alkalmazott, és ha lenne, bele rokkanna-e maga a cég/kereskedelmi egység. Sok tényezőn múlik ez az egész... De azért vannak, akik jobban csinálják!

      Törlés
    2. én nem tudom, hogy a munkaidő zárásig tart? én se kezdtem el pakolni kicsöngetés előtt... (lehet hogy a gyerekek nem reklamáltak volna? :), inkább fordult elő, helytelenül ugyan, hogy kicsöngetés után is még volt mondandóm:) A fizetésemre nem gondoltam soha tanitás közben! (pedig nem vetett föl)

      Törlés
    3. N.J. A zárás után még fél óra amit a kassza zárással el kell tölteni plusz heti, 15 napi tablók.Egyébként meg mindenkinek meg van a sajàt problémája csak sajnos ezt kivetîtik a vásárlókra ,ami nem helyes.Van némi fásultsàg plussz kiégés!De nem vagyunk egyformák!

      Törlés
    4. mi az a tabló? De végképp ne vedd magadra az irtakat J, te mindig nagyon is kedves vagy....

      Törlés
    5. N.J. Jelentések forgalomról készlet fogyásról.Nem vettem magamra Tanárnő!Köszönöm szépen!

      Törlés
  5. Egyébként sose leszunk Nyugat ezzel a mentalitással.s azért se mert eltűrjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zs.B. "azert se mert eltűrjük!" ... itt a lényeg, nem a nyugati mentalitás.... szerintem

      Törlés
    2. ezt azzal összefüggésben emlitettem

      Törlés
    3. J.J. Ausztriában, ha ötször elment mellettem az eladó ötször köszönt rám mosolyogva zárás előtt 10-perczel is aká

      Törlés
    4. itt is köszönnek, mint egy gép, most is a purpallénk UTÁN! a szigorúan a kasszánál (biztos meg van nekik mondva, munkaköri leirás)

      Törlés
    5. K.Sz.F. Én Pl szeretek a Lidl-ba járni, nagyon aranyosak, de a Coop-ban is mindenki kedves. Lehet, hogy már régen ismerjük egymást? Nem hiszem.

      Törlés
    6. nem ezeken a helyeken történt! :) oda én is.... (neked mindig ellenvéleményed van? :) , ha nem is tartozik pont bele...én amiről irtam ott ez történt, de direkt nem akartam kiirni a helyet! Tán érthető, és most nem kéne felsorolni minden üzletet..

      Törlés
  6. Sz.M. Tescoban új pénztároshoz kerültem késő de. Csak az az egy működött a 6-ból. Az árut egyenként nagyívben átsöpörte a túloldalra. Próbáltam elkapkodni, de nem mind sikerült. Az utolsó után kértem kotorja közelebb. Mondta, menjek kívülre, mondom: itt tudok fizetni, legyen szíves visszahúzni. Már ment fel a vérnyomásom. Ráhasalt a pultra, visszahúzta. Fizettem, köszöntem.Muszáj rájuk szólni!

    VálaszTörlés
  7. DrE.N. Most decemberben az Auchanban jártam úgy, hogy valamit célirányosan kerestem és nem volt, más meg nem is érdekelt nagyon, meg a szokottnál drágábbnak is találtam. Mikor az üres kosarammal kivártam a soromat a kasszánál és betettem a többi tetejére a kasszás megkérdezte, vettem-e valamit, amire mondtam egy enyhén erőltetett mosollyal, hogy sajnos nem találtam, amit kerestem. Erre rámszólt, hogy akkor ott nem mehetek ki, hanem vissza kell menni (kerülni nem is keveset) a bejárathoz. Megkérdeztem, hogy viccel-e, de halálosan komolynak tűnt. Még egy lépést tettem kifelé, de úgy förmedt rám, hogy egy SS kiképzőtiszt is megirigyelhette volna. A végén mindenki előtt megszégyenítve, néhányak morgása mellett, hogy csak feltartom a sort vissza kellett kullogjak. Szerintetek bemegyek még ebben az életben valaha is hozzájuk? Egyébként néztem a kassza környékét, sehol nem láttam (vagy csak nekem túl kicsi betűvel volt, vagy el volt takarva???) kiírást, hogy csak az mehet ki, aki vásárolt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vásárlási kényszer!...Van Makón Auchan?

      Törlés
    2. DrE.N: Nem kényszer, kényszerítés (kísérlete -- mert, ha "na jó, veszek egy rágót"..... Nem ragozom). Makón nincs, csak Szegeden.

      Törlés
    3. nem úgy értettem - én Szegeden tudok jobb helyeket is :)

      Törlés
    4. G.A:M. Már többször elmondta,sok időt töltöttem Svájcban! Minden üzletben van kamera! ....de nem azért,hogy a vásárlót figyelje,hogy ki lop,mert a rendszer ott is azonnal jelez! Érdekes módon a dolgozókat figyeli,a szomszédunk a Migros-ban volt árufeltöltő,és azt mondta,azonnal repül a dolgozó,ha nem mosolyog,ha nem kedves és,ha nem köszön a vevőnek! Az árufeltők iszonyú sokat dolgoznak,még azt is nézi a kamera,hogy milyen tempoban pakol,milyen sorba stb.
      Törölheted vagy elrejtheted.

      Törlés
    5. Szerintem itt is, erre hivatkozva nézte meg egyszer egy pénztáros jóalaposan, előlről-hátulról-oldalról a vásárolt lapos(!) dossziét, hogy nem rejtettem-e bele valamit! (mindent lehet rosszhiszeműen is értelmezni és használni!)

      Törlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  10. Sz.M: Hozzá tartozik az igazsághoz, van normális pénztáros is a Tesco-nkban. Tegnap többen is voltak és ő is új volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persze, nem vagyunk egyfornák, pénztárosok se :)

      Törlés