2019. január 6., vasárnap

figyelem


Azt hiszem, ha lenne valaki, akinek beszélhetnék, ki meghallgatna úgy, hogy közben nem csap éktelen zajt a fülembe, mert nem pakol - a vonal láthatatlan túloldalán, nem csinál mást, csak figyel, (mondjuk lehetne akár egy fizetett hivatásos pszichoterapauta :) ---  akkor nem firkálnék ennyit.

Igen, figyelemre lenne szükségem.

Az írás tulajdonképpen nem is pótolja azt.. azért is írok egyre többet és egyre reménytelenebbül.(bár ezért is örülök, nagyon is, a ritka visszajelzéseknek, akár még a negatívaknak is - mert az is a figyelem jele)

Én azt hiszem egy dolgot tanultam meg, nagyon, tanári pályafutásom során: figyelni, odafigyelni a másik emberre. Minden szavára, minden mozzanatára, megnyilvánulására. De ezt viszont én is elvártam a tanítványaimtól. Ha észrevettem, hogy akár a 30-ból egyetlen egy gyerek nem figyel, elhallgattam,addig, amíg észre nem vette magát, s nem tért vissza a figyelme. (persze ebben segitettek a többiek, mert  29 szigorú szempár szegeződött az eltévelygőre , hogy mi lesz már, miattad áll az óra...)

Apámról is emlegették, hogy  ha észrevette, hogy a társaságban nem figyelnek kellőképp rá, azonnal elhallgatott...

Ez az írás önbecsapás. Észrevettem, ha képet is teszek fel, sokan beérik azzal, csak a képet nézik meg
... a szöveg már teher

Nem baj.

Én azért írok.Kiabálok bele a levegőbe. Vagy csak suttogok. Hátha valakit elérek. Aki meghallgat és figyel rám. És esetleg válaszol is. De ha nem , úgy is jó. én akkor is beszélek. egy elképzelt, figyelmes hallgatósághoz. 

Szervusztok!

13 megjegyzés:

  1. Julika! Légy nyugodt, sokan figyelünk. Nemcsak a képeidre, a mondandódra sokkal inkább.
    (A visszajelzés hiánya nem jelenti a figyelem hiányát.)

    VálaszTörlés
  2. ezeket inkább csal úgy "általában" irtam. (rád gondolva végképp nem! te nagyon is figyelmes vagy! :)

    VálaszTörlés
  3. amúgy meg nem "nyugtalanitana" ha nem...:)tudomásul venném,veszem, s még csak el se hallgatok (mert nem láthatom :)

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon figyelek Rád! Örömmel olvasom a rendezvényekről szóló szubjektív beszámolóidat, a verseidet ( még ha olykor szomorúak is!) A fotóid pedig színesítik az egészet.
    Légy szíves és írj tovább! A saját és mindannyiunk (a kedvelőid) örömére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm szépen (egyébként észrevettem...:)

      Törlés
  5. M.B. Mindent elolvasok Julika. Sok gondolatot hoznak. Köszönet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. túl sokat irok mostanában (meg mindig,nem kéne....). de köszönöm,hogy olvasod

      Törlés
  6. Zs.H. Julikám, én iszom a szavaidat. Van mikor elcsendesülök, nem adok életjelt magamról, de akkor vagy sok dolgom akad, vagy túl fáradt vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, de nem érnek annyit,( inkább pihenj! :)

      Törlés
    2. Zs.H. Ne mondj ilyet, mert rosszul esik. Nagyon sokat érnek a szavaid és filozófiai fejtegetéseid! 😊

      Törlés
  7. P.G. Azt hiszem nagyon sokan figyelnek, de mondjuk a legtöbbje belső monológ, ami nem nagyon vár válaszra.

    Emellett: a legtöbbje leszámolás ami szinten belső monológ, amihez idosebb olvasok vagy nincsenek olyan hangulatban, hogy az el es leszamolassal foglalkozzanak.

    Peldaul, en meg mindig nem mentem nyugdijba, haz, kert, kutya, unokak, es jo adag Marcus Aurelius, nem enged allandoan az ido mulasaval vagy el es leszamolassal foglalkozik. Most kezdtem parhuzamosan 3 uj hobbit a millio mas melle, keves idot hagy.

    Ezert mondtam, mondom, kezd el mar letisztazni a blogodat. Az eleje szerintem tokeletesen jo, ugy ahogy van, esetleg meg egy kis hímzéssel körülötte.

    VálaszTörlés
  8. B. É. Juli én is olvasom a blogjaid ! Mindent amit felteszel érdekes tanulságos ! Sokszor válaszolok is . Addig írj amíg van mit és miről - nekünk akik tudjuk ki Vagy Te !!

    VálaszTörlés
  9. G.B. Szeretem olvasni! Bármiről is szóljon!

    VálaszTörlés