2019. január 27., vasárnap

Baranyi Gizike is...

most olvasom a friss hírt meghalt Baranyi Gizike néni...

de mennyire sajnálom!

kolleganőm volt,olyan, aki már akkor is a gimnáziumban tanított, mikor még diákként jártam oda

csupa élet volt, mindenki ismerőse, minden hír tudója, jókedélyű...

így él bennem

bár a későbbi képeken mintha megszomorodott volna

de ha visszagondolok rá. élénk arcát látom, beszéd közben...

furcsa elképzelni mozdulatlan halottnak

de ez a dolgok rendje - mondják

affelé megyünk mindannyian, ki előbb ki később, de nagyjából sorjában...

kevés régi tanárom él már... s egyre kevesebb egykori kollégám...

lassan-lassan odaát is meg lehetne alapítani egy tantestületet:-egykori tanáraimból és kollégáimból)

Domokos Géza, Tömösi Emil, Ollexik Viktor, és felesége Sümegi Erzsike., Bábonyi Tóth István, Nagy Dezsóné (Sutyika), Pápay Endréné, Nellike, Márton Józsefné, Erzsike, Búzás tanár úr, Stenger Gizike, Erdei Etelka, Nacsa Imre,  Jenei Jancsi, Tóth Feri bácsi, Tarjányi Laci és felesége Kiss Erzsike, Gulyás Irén, Biborka Ferenc, Kási Jenő, Raffai Szilárd, Góg Mihály, Szabó Mihályné Margitka, Zubán Márta, Szentpéteri Imréné, Csiszár Imre,  Diós Jánosné, Papp Ferencné Manyika, Ribárszki György, Tóth István, Franyó Robi, Bojkóné Hadár Mari, Machalek Judit, Budayné Keczer Csilla, Mendey Árpád,...és most hallom a hírt, hogy a napokban Tóth Istvánné Esztike is elment,,, őrület!


már többen vannak odaát, mint sejtettem...



a két Gizike (Stenger és Baranyi)... és kedves mosolyuk , elmenőben...itt még csak egy osztályba tanítani (ill, a könyvtárba).(Stenger Gizike már idestova 10 éve....)

****


78 megjegyzés:

  1. K.B. Nyugodjon Bekeben Imadtam ot !

    VálaszTörlés
  2. K.J. Nagyon sajnálom.... Azért mindig kapok híreket Makóról, de többségében hasonlóan szomorúakat. Baranyi Gizi nénit Stenger Gizi néni temetésén láttam, amint odasegítették. De úgy 4 éve még beszéltem vele telefonon apukám halála ürügyén, hiszen ők szinte napi kapcsolatban voltak.- A fenti felsorolás szíven ütött! Már ilyen sokan odaát vannak! Sajnos még ki tudom egészíteni: Gulyás Irén, aki 1969.-70.-es tanévben elsős koromban orosz nyelvet tanított nekünk, aztán Frányó Antalné Matildka, aki utána lett rövid ideig orosz tanárunk. Később vett át bennünket Julika.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, köszönöm a kiegészitést (sajnos). (Irénkére igen, még egyetemről is emlékszem, megrázó volt korai halála, voltunk is a temetésén, úgy emlékszem)

      Törlés
    2. K.J. Mintha akkoriban ment volna férjhez, de a lánykori neve sehogy sem jut eszembe. Talán valaki emlékszik rá...

      Törlés
    3. Frányóné? ő is meghalt?! Most hirtelen beugrott barátságos kerek arca...:? de ő is meghalt volna?!

      Törlés
    4. K.J. Talán mégsem? Én ezt másoktól hallottam és így él bennem már régóta. Nem tudom hogy lehetne utánajárni, de ha mégsem így van, akkor ő bizonyosan hosszú életű lesz, hiszen halálhírét költötték. Ha vaklármát csináltam, akkor elnézést kérek! Minden esetre szeretném tudni az igazságot.

      Törlés
    5. én remélem, hogy nem , csak elköltözött (tán nem is volt makói), szerintem él és virul, olyan kicsattanó volt! :) Mintha épphogy szülni ment volna...:)

      Törlés
    6. R.H. Az említett Gulyás Irén - Völgyes Lajosné volt, -68-ban jött Makóra, osztályfőnökünk volt.

      Törlés
    7. Gulyás Irén és Völgyes Lajosné két külön személy, sajnos mindketten elég korán meghaltak

      Törlés
    8. R.H. Akkor tévedtem......

      Törlés
    9. Völgyes Lajosnét kihagytam mert nem volt se kollegám se tanárom, de pótlom, mert jut eszembe, gimista koromban ő gépelte le (egy később dijnyertes )írásomat

      Törlés
    10. R.H. Völgyesné Irénke néni of. volt, a másik tanárnőre nem tudok visszaemlékezni. Elnézést.

      Törlés
    11. K.J. Gulyás Irén biztosan nem ő volt, ő nem is ment férjhez tudtommal. 69. őszén lettem elsős, akkor kaptuk orosz tanárnak őt. Kis alacsony, szemüveges, - tupírozott sötét haját kicsi kontyba fogta hátra, szép arcú fiatal kis nő volt. Rövid élete volt szegénynek, már a második félévben betegség miatt nem is tanított, s még tartott a tanév, mikor meghalt, emlékszem több diák részt vett a temetésén.

      Törlés
    12. persze hogy nem, tisztáztuk (nagyon beteg volt, (tán a veséjével),de nagyon meg akart gyógyulni, ki is jött talán önként egyszer a kórházból, a tanáriba is....), de vissza kellett mennie) én még egyetemről is ismertem , alattam járt pár évvel, és nagyon szorgalmas és agilis volt....

      Törlés
    13. R.H. Köszönöm a kiegészítést, sajnálom, de nem emlékszem....akkor én már a " Keriben" voltam

      Törlés
    14. valószinű, de Völgyesné is, úgy emlékszem Irénke volt. Egy nagyon kedves, jóindulatú, segitőkész nő... szemüveges)

      Törlés
    15. R.H. Igen, Irénke volt....Tévedtem, 1960-ban jött Makóra, akkor lett az 1/A osztályfőnöke

      Törlés
  3. Zs.M.SZ. A felsorolt tanárok nagyobbik hányada tanított engem is, de majdnem mindenkit ismertem közülük. Nagyszerű emberek voltak, nyugodjanak békében!

    VálaszTörlés
  4. J.S: Nyugodjon békében,áldott legyen az emléke! :(

    VálaszTörlés
  5. Z.J. Nagyon sajnálom!Örök vidám jó kedélye él bennem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is igy akarok emlékezni rá!
      1

      Törlés
    2. Z.J. Engem nem tanított , de te lehet hogy dolgoztál vele Erdei Etelka??

      Törlés
    3. engem se tanított, de akkor is kapcsolatot teremtett velem, már diákként, kolleganőm lett később, Erdei Etelka IS. Benne élt az iskolában, mindegy , hogy kit tanított.

      Törlés
    4. Z.J. Volt ilyen Erdei Etelka alapítvány????? Vagy talán még ma is van,,,,,

      Törlés
    5. Persze, hogy van, AZ alapítványok túlélnek! Midig karácsonykor adják át a díjakat.

      Törlés
  6. N.J. Nyugodjon békében!Mindig mondta "anyukád jobb tanuló volt nálad!

    VálaszTörlés
  7. K.R.K. A felsorolásból tudtam meg, hogy az ált. Iskolai osztályfönököm Toth Istvánné Eszti néni is elment. Szivesen és szeretettel emlékszem vissza Gizi nénire és Etelka nénire, akik tanitottak a gimiben. Áldott legyen emlékük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Z.J. Talán egy éve még Pásztor Rózsi temetésén beszéltem vele

      Törlés
    2. N.J. Sajnálattal olvasom Eszi nénit is !

      Törlés
    3. nem is akarom elhinni, irták...messengeren, forrásokra hivatkozva!

      Törlés
    4. R.SZ. Pásztor Rózsika Jenei János felesége volt Almási iskolában tanított

      Törlés
    5. köszönöm, éreztem valami hasonlót (Pásztorok...)

      Törlés
    6. R.SZ. Z J írt róla, azt hittem arra írtad ''őt nem ismertem ''azért írtam le

      Törlés
    7. igen, rá irtam, de aztán rémlett, csak a keresztnevét nem tudtam, neki

      Törlés
  8. én is, miután ezt megirtam, tudtam meg! :( (valaki jelezte) Etelka néni már nagyon rég elment!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megtaláltam Tóth Istvánné Eszter gyászhirét a Makói Mozaikban, február 2-án temetik, 11 órakor a római katolikus temetőben

      Törlés
  9. J.J.Részvétem a családnak! Nagyon aranyos volt Gizi néni. A mi időnkben az összes gimis nevét tudta.Nem tudom, hogy csinálta,de fantasztikus, matematikus agya volt. Nagyon gyorsan elment a testvére után. Nyugodjon békében! Emlékét a volt tanítványok szeretettel megőrzik.

    VálaszTörlés
  10. É.Sz.B. Engem tanított. Nyugodjék békében!

    VálaszTörlés
  11. G.E.L.L:Julika ! Köszönöm,hogy felsoroltad,szomorúan,hogy mennyi kedves ,szeretetre méltó, nagy tudású nekem munkatársaim voltak / gazdasági dolgozó létemre/,fiam tanító mesterei is részben , örökre elmentek. A Jó Isten adjon békés,örök nyugodalmat Nekik,emléküket kegyelettel és tisztelettel megőrizve,a gyászoló családnak megnyugvást kívánva.

    VálaszTörlés
  12. I.K. Kedves lényük példa marad tanítványaik lelkében.Csak szigorúan fent is kedves Gizi nénik.

    VálaszTörlés
  13. G.H. Jaj Tanárnő, nagyon megrendültem! Baranyi Gizinéni osztályfőnököm volt, matekot is, fizikát is tanított nekem. Egyszerűen imádtam! Nemcsak azért, mert még az én buta fejembe is bele tudta verni a matekot, és a fizikát valamilyen szinten, hanem azért is, mert jókedélyűsége mellett hihetetlenül melegszívű volt. Én voltam tudtommal a makói gimnázium legelső vak diákja, de ő hihetetlen empátiával viszonyult hozzám, szívét-lelkét bele tette az újfajta kihívásba, mindenben, de mindenben a segítségemre volt! Nyugodjon békében!

    VálaszTörlés
  14. G.H. A felsorolásból, hogy kik vannak már odaát, én is mély fájdalommal értesültem rengeteg olyan tanárról, akik tanítottak engem, de nem tudtam hogy már nincsenek köztünk. Ribárszki Gyuribácsi volt az igazgatóhelyettes az én időmben, Pappné Manyikanéni az igazgató, bár azt tudtam hogy ő meghalt, de engem is megdöbbentett Esztinéni halálhíre, ő volt a történelemtanárom, Machalek Juditnéni a könyvtáros volt, őt sem tudtam, Szabóné Margitkanéni technikát tanított nekem, ráadásul ő is apátfalvi volt, Diósné Margitnéni rajztanárom volt. Nagyon szomorú vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. másik Szabóné Margitkáról irtam (ő Szabó Mihályné, nagyon idős volt, téged nem tanithatott már! magyar, német szakos)sajnálom a félreérthetőséget!)

      Törlés
    2. G.H. Köszönöm szépen a tisztázást Tanárnő! Az legalább jó hír, hogy nem Szabó Istvánnéról van szó!

      Törlés
  15. Zs.B. Nagyon szerettem B. Gizi nénit, sok szép emlék fűzött hozzá.Emlékét megőrzöm.

    VálaszTörlés
  16. N.D.L. Nagyon köszönöm a nêvsort. Nagyon sok emlêk tört fel emlêkeiben. Szeretnêm osztani de nem tudom!

    VálaszTörlés
  17. Zs.M. Megrendített a névsor, azt hiszi az ember, hogy ők halhatatlanok -és igen, azok!! Nagyon-nagyon sokat köszönhetünk nekik. Nyugodjanak békében!. /Gizi néni nagyon távoli rokonom is volt./ Bíborka tanár úr kimaradt a felsorolásból, sajnos ő már régen fentről "szórakoztat" minket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Beírom (azt hiszem nem tanított és sajnos már nem is volt kollgám (?), valószinű azért, de pl felügyelt valamilyen versenyen..beszéltünk is.... meg osztálytársam anyukája volt... nagy egyéniség! (Sőt beirom Raffai Szilárdot, és Kási Jenőt is....ők is mekkora egyéniségek voltak! (bár nem tanitottak, de nem lehetett róluk nem tudomást venni!))

      Törlés
    2. Zs.M. Bíborka tanár úr matematikát tanított, mindig csokornyakkendőben járt.Csodálatos humora és empátiája volt. /Ha egy fiú WC ürügyén szeretett volna óráról kimenni, utána szólt: Gyufád van?- és kiengedte.

      Törlés
    3. igen fanyar humora volt (pedig nehéz korszakon volt túl)

      Törlés
    4. Zs.M. Igen, tudom, de erről nem beszélt.

      Törlés
    5. R.Sz. ábrázoló geometria,szombat utolsó óra.Sokszor elengedett fodrászhoz hozzátéve:"de kontyod lesz"!

      Törlés
  18. Zs.H, Nagyon szerettem Gizi nénit. Mindig ő kísért el minket az osztálykirándulásokra. Humora, fejszámolási képessége csodálatos egyéniségét tükrözte. Gyorsabban kiszámolta, hogy mennyit fizetünk a reggeliért mint a kasszánál a pénztáros! Sosem tévedett. Jó hangulatú utak voltak. Nem feledkezett meg rólunk az oztálytalálkozókon sem. Meg-meg jelent, érdekelte kit hova vetett az élet. Igazi PEDAGÓGUS volt. Nyugodjon békében.

    VálaszTörlés
  19. B.É. Minden makói hir felráz ! Megrázó ! Ezek a tanárok engem is tanítottak Gizike a hugom osztály főnöke volt . Ahogy írod már többen vannak odaát ... béke poraikra.

    VálaszTörlés
  20. M.SZ. Mária Szeles
    Nyugodjon békében! Kedvenc tanárom volt. Egyedi és pótolhatatlan. Nagyon szerettem.

    VálaszTörlés
  21. F.B. Nyugodjék békében! Örülök, hogy ily hosszú élettel jutalmazta a Sors, még a hatvanas (1960 -) évek elején édesapám is tanár társa volt a Gimiben! Gyerekként találkoztam vele és ma is emlékszem jó kedvére, mosolyára. 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. édesapját is be kellett volna irnom a szomorú sorba, veszteségeinkbe 🙁 (csak ő már előbb elment Makóról?)..tanitott akkoriban, mikor még én voltam gimista....

      Törlés
    2. Kedves Tanárnő! Picit sem kell szemrehányást tennie önmagának, hiszen Édesapámra Dr. Bakai Ferencre már csak nagyon kevesen emlékezhetnek a makói József Attila Gimnáziumból mivel 1965. szeptemberétől pár évet a Battonyai Mikes Kelemen Gimnáziumban tanított. Közel tíz évet ezt követően Szegeden a Tömörkény István Gimnáziumban és onnan jött vissza Makóra az Erdei Ferenc Kereskedelmi Szakközépiskolába. Sajnos váratlan , 52 éves korában bekövetkezett halála miatt ott már csak pár év adatott meg neki. Az Ön által felsorolt nagyszerű tanárok névsorából én tizennyolc személyre emlékszem részben (és többségében) gyerekként részben Makón végzett középiskolás diákként. Nagyra becsülöm és minden tiszteletemet szeretném kifejezni Önnek azért , hogy segít megőrizni ezen kiváló pedagógusok és egyben nagyszerű emberek emlékét! Tisztelettel, üdvözlettel: Bakai Ferenc.

      Törlés
    3. Gonda Julia
      Én nagyon jól emlékszem édesapjára (bár egem nem tanitott)! Nagyon sajnálom korai halálát...Köszönöm szépen sorait!

      Törlés
  22. B.É. Nekem Bakai tanàrúr osztályfőnököm volt és Stenger Gizi néni is történelmet tanitott ! Emléküket megörzöm tisztelettel !

    VálaszTörlés
  23. I.SZ.Úristen ennyi tanár és majdnem mind a mennyországban,az én tanáraim,akiket úgy szerettem!Nyugodjanak békében

    VálaszTörlés
  24. Á.S.Ágnes Sarró
    A legjobb tanárok voltak! 🥰

    VálaszTörlés
  25. K. ZS. Stenger Gizi néni az osztályfőnököm, Baranyi Gizi néni a matek tanárom volt. Nagyon jó kép! Így élnek az emlékezetemben.

    VálaszTörlés