2024. május 25., szombat

molinóink

 megvolt illetve még van ez is... a molinók kiállitása

(sokat izgultam ezen is, eljutottam a majdnem-visszamondásig, de végül is minden aránylag jól alakult, köszönet a létrehozóknak

bár előtte állva , meg a fotózkodás előtt, eszembe jutott hogy hát ez marad belőlem? (dióhéj)







hét túlélőről szólnak a molinók, egy gyerekkori meg egy felnőtt képpel, pár mondat who is who alapon, és a lényeg a végül is közös történetünk, ebből kiragadva tán a legdrámaibb részlet, s végül a hazajövetel, a szabadulás a maga sokféleségében...ez diktálta az én molinomot is nyilván...a KÖZÖS sorsunk...





a gettó eredeti helyén, a kapujában állitották fel,,, és kibirta az időjárás packázását, , csak a végén zengett az ég, és akart felborulni, de őriztük-fogtuk..jól




Schindler listája hangjaira kezdtük a megnyitót, 




majd U Zs mondott pár szót,



 és aztán S Hajni nyitotta meg a kiállitást, főleg felolvasva nagyapja korabeli naplójál megrázó részleteket, könnyekig hatódva, elakadó hangon ( ő volt az X. molino)



aztán összecsukták s  elszállitották a Hagymaházba a molinokat, ott lehet majd megtekinteni junius 16-ig

mi meg az esőben az Otp árkádja alatt csodálkoztunk azon, hogy a fővédnök polgármesterünk nem hogy a korábban megigért beszédét nem mondta el, de részt se vett kis ünnepségünkön

én nem voltam annyira fönnakadva ezen. Voltak már fura esetek polgármestereinkkel.... (B. B. -vel pl 80 éve)

na de lehet, hogy nem ért rá, mindenesetre szólhatott volna


amúgy is nagyon gyér az érdeklődés!. Szerintem nem is kéne erőltetni!!!

hagyjuk egymást békén, élni! . ez lenne a lényeg




ha már 80 éve nem igy történt!!!!






2 megjegyzés:

  1. Diana Farkas
    Nem is kellene erőltetni ? Erőltetni nem …. De ezt mindenkinek látnia kellene … szerintem . Mert van , amit nem lehet elfelejteni , vagy elfelejtetni , és a kiállítás koncepciója remek !

    Gonda Julia
    Diana Farkas ha a szív néma. nem nyitott, nem is... Én nem emlékezem, mert NEM FELEJTEK...("Koncepción" innen és túl, mert az érzések valahol ott vannak...)

    Módosítva
    Diana Farkas
    Gonda Juliaa kiállítás anyaga épp a szíveket nyitja meg . Ezért kellene a lehető legtöbb embernek látnia . Megfelelő tárlatvezetés mellett … amikor is nem “csak “ egy kiállítás anyaga látható , hanem a történetek is hallhatóak , személyes kapcsolódás mellett . Erre nekünk itt Makón van lehetőségünk …. Más nagyvárosokban talán nincs

    Gonda Julia
    Nosza, én is ezt vetettem fel eredetileg is - csak nem volt meghall(gat)va!

    VálaszTörlés
  2. Diana Farkas
    Szerintem végig ugyanarról beszéltünk , csak a kapcsolódás nem működött . Szavak melletti félreértés , de a szándék azonos
    10 p.
    Válasz
    Gertrúd Korell
    Elnézést, hogy belekapcsolódom...Kissé általánosabb szinten, nem csak e helyzetre gondolva. Szerintem is mindenkinek látnia, és tudnia kell, mi történt a 20. század közepén. Mire képes ember, ember ellen. El kellene zarándokolni mindenkinek Auschwitz-Birkenauba, Buchenwaldba, Dachauba, ahol ma már közel sem olyan nagy erővel hatnak a megsemmisítő táborok szörnyűségei, mint kellene. Nem szabad üvegbúra alatt nevelni gyermekeinket, meg kell mutatni nekik az élet szép, és szörnyűséges oldalát is. Meg kell tanítani a gyerekeket érezni, beleérezni, átérezni. Mert sok emberből kiveszett. Nem szabad eröltetni, de a történelmi adatok tények beszédesek. Ha valaki gondolkozni képes, fel kell, hogy fogja. Nem szabad felejteni. Emlékezni kell!
    2 p.
    Válasz


    Diana Farkas
    Íme béke jobb /bal …. Nem a legmegfelelőbb fórumon , de tiszta szándékkal ! Hogy a kapcsolódást , és ne a széthúzást generáljuk …, főleg , hogy a céljaink azonosak . Bár minél több diák találhatna kapcsolódást a rég múlt eseményeihez
    3 p.
    Válasz

    VálaszTörlés