2024. május 7., kedd

A LEGSZEBB ANYAVERS

 Egész uton – hazafelé –

Azon gondolkodám:
Miként fogom szólítani
Rég nem látott anyám?
Mit mondok majd először is
Kedvest, szépet neki?
Midőn, mely bölcsőm ringatá,
A kart terjeszti ki.
S jutott eszembe számtalan
Szebbnél-szebb gondolat,
Mig állni látszék az idő,
Bár a szekér szaladt.
S a kis szobába toppanék...
Röpűlt felém anyám...
S én csüggtem ajkán... szótlanúl...
Mint a gyümölcs a fán.
(Petőfi Sándor:Füstbement terv)

---

anyáknapi álmom: egy kis nyomtatott könyvecske van előttünk, egyetemi orosz irodalom tanáromhoz (Sz. Gy.) kapcsolódik, az ő összeállitása, különleges , személyes becsként mutatom valakinek, pl benne látjuk egyetemi csoportvezetőnk Sz.E.)fényképét is, amint egy asztal mögött mintha előadást tartana, mondja akivel lapozgatjuk a könyvet, de hát te nem is vagy benne, de igen, mondom én, az benne van amit én mondtam Sz.Gy.-nek, neki, csak tán a nevem nem szerepel, de fontosnak tartotta, és keresem a szövegét, aminek záró mondata ez:"Egész uton hazafelé ezek a gondolatok jártak az eszemben..." mármint azok a gondolatok amiket tőlem hallott (ekkor megszólalt a telefoncsengő, és lányom boldog anyáknapját kivánt...arra csak utólag gondoltam, hogy ez az "egész úton hazafelé" Petőfit illetve az ő édesanyját idézte...🙂 (Füstbement terv)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése