2018. december 30., vasárnap

téglák

a régi nagyapai sarokhoz mellett mentem el... ahány lakás, üzlet lett, annyiféle szín, megoldás ...szörnyen néz ki toldozva foldozva, már csak nyomokban mutatva régi dicsőségét...

oösszefacsarodik a szivem, látva

már majdnem elhaladtam a ház előtt amikor a legvégén feltűnt a vedlése, és a régi téglák, a múlt, előbukkanása




egyből eszembe jutott, hogy lám a régi (másik, ahol laktunk is) házunkból egy darab  téglát se hoztam el,....

ezt itt most gyorsan lefényképeztem (már visszajőve), mert ezeket a nyers téglákat még a nagyapa is láthatta, ezek az eredetiek, aztán jött a háború, az államositás, a stb....




és más is eszembe jutott :

 hogy anyám hogy bírhatta ki mindazt ami történt vélünk, igazságtalanságok sora...a háború UTÁN is, az államosítások, a szobáink fokozatos elvétele stb...

hát azok után ami a háborúban tőrtént, nem is csoda, ha mindenre csak legyintett

hiszen elvették a férjét, s a mi életünket is csöpp híján

ahhoz képest mit jelent egy ház, vagy akár kettő is?!

2 megjegyzés:

  1. P.Zs. Kevesen usztak meg veszteseg nelkul . Jo volna elkerulni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. LETT volna ...! (de én most nem "róluk" irtam)

      Törlés