2018. december 10., hétfő

advent, hanuka, és ...

advent második gyertyáját gyújtották meg ..a reményét

a lépcsőről néztem, sok ember, szép kivilágítás


egy kis kalitkban népi táncosok,






beszédek (hegymászóé, kórházigazgatóé)

és most időben elindultam, hogy részese lehessek a pár méterre levő adventi gyújtásnak

s eközben hallom tompán a reformatus pap szavait, végre valaki Adyt idéz, annak kapcsán hogy nem csak a sikeres embereké a karácsony, hanem azoké akik így szólhatnak

Mikor a lelkem roskadozva vittem
Csöndesen és váratlanul
Átölelt az Isten

aztán pontosan mikor meggyújtanák a második gyertyát, szabályosan  beugrik a kör közepébe pont elém és a gyertya közé mobiltelefonjával egy termetes ember , így semmit se látok, csak majd később tömeg nélkül a gyertyát


jön a Mikulás (most ő van a lépcső tetején), a szülők előre engedik félős gyerekeiket, és lökdösnek közben engem meglehetősen, át is adom a terepet---



kifelé menet állatsimogatás (szegény kis póni, tűri, de oldalra fordul minden simogatás után)



és iszonyú, alig emberi hangon kezdődik  a zenés "buli" (igen,így mondta be a műsorközlő)
...

addigra én már árkon-bokron (mikuláson, adventi gyertyán, bódékon)  túl

otthon előveszem  a hanukiámat a vitrinből valami  inspirációra

már a 8. gyertyát kell meggyújtani, az összest

kikészítem, várom a budai rabbi gyertyagyújtó  időpontját élő közvetitésben,eddig majdnem minden este, néztem,...

és közben olvasom a facebookon unokabátyám oldalán a szörnyű hírt másik unokabátyámról::

DR. NEUMANN PETER ZSIGMOND
(Hodmezovasarhely-Mako-Montreal)ma reggel 88 evesen elhunyt Montrealban. Az utolso napokig dolgozott mint gyermekorvos. Nyugodjon bekeben.

meggyújtom máris a hanukiát, Péterért is immár...


az emlékjelünknél is ég, mind a 8, teljes fényességben:




nem tudok elaludni

ekkora fényességben és ekkora szomorúságban




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése