2018. december 2., vasárnap

advent-hanuka

csillapodott valamicskét a hideg, kimentem hát - jobb híján - az első adventi gyertyagyújtásra, 5 előtt pár perccel, elámultam a gyönyörűen kivilágított fákon a hagymatikum előtt (és az embertömeg mögött)



a bartókos gyerekek kórusban énekeltek, megint szépen és főleg tisztán....

beugrottam közben a hagymatikumba melegedni,de kifordultam a közönségtől (akinek nem volt semmi ünnepi hangulata)

még két adventi beszédet is meghallgattam ,; az első egész figyelemreméltóan intelligens is volt, a pap "könyörgése" is... meg áldás

aztán iszonyatos hamis hangok és nem is "odavaló" dallam közepette meggyújtották a gyertyát

és mielőtt a felkonferálás után újra hamisan elkezdtek volna játszani (nem írom ki, kik)
elvonultam a kivilágitott vásári soron....



6 -ra Pesten kellett volna lennem ottani hanuka gyertyagyújtásra, hát  megnéztem egyet a Bálint házból élőközvetitéssel...

boldog adventet, boldog hanukát - külön-külön és főleg együtt, ne marjuk egymást!!!!

----

olvastam egy érdekes megállapítást a chanuka első napjáról, az első mécsesről, hogy tulajdonképpen akkor még nem is kezdődött el a csoda,,, csak a másodikon, s mi is kellünk hozzá, meggyújtani, és napról napra hinni, hogy még tart az olaj... hátha még 8 napnál is tovább (de vajon mekkorák voltak a mécsesek,s és mennyi az olajtartály?- kérdezi egy szkeptikus akadékoskodó)

az első adventi gyertya a hité

szerintem az itt az elsődleges, hinni, hogy elég az olaj.... és akkor kitart, jóval tovább mint gondoltuk

ezt kell még megtanulnom!!!!

.....


és valaki (S, Hajni kisfiával) meggyújtotta az emlékjelnél is az első gyertyát! köszönöm, én nem is gondoltam rá...

de ég!


és várja a csodát...

(közben lett egy kép a fb-on unokám is és az első láng pár gyerek társaságában... megilletődve....ünnepi asztalnál...de azt nem tehetem föl... de én idelátom:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése