2018. december 28., péntek

dress code

kissé meglepődtem a mindig elegáns Glorius ebédlő részéhez érve,,,egy kis tábla állt jobbodalon Dress code.  

nocsak,s alatta 3 ábra áthúzva: egy trikó, egy rövid nadrág, és egy vietnami papucs

nade hogy is van ez? télvíz idején?

de aztán eszembe jutott, hogy vannak itt (főleg) szállóvendégek, akik nagyon otthonosan érezhetik magukat időjárástól függetlenül

hát láttam is, trikót, bőven,,rövid nadrágot, papucsot nem

de meglehetősen familiárisan érzeték magukat, asztalokon át, folyt a duma..s .átellenben is, fő az otthonosság.

és eszembe jutott, hogy nyaranta a szállodai fehér köntösben szoktam látni a vendégeket átsétálni a fürdőbe...az utcán. azaz a Glorius és Hagymatikum közötti parkon... hát.. hm.---

***
apropos vietnami papucs, akkoriban kezdődött a divatja, 1963-ban, Lengyelországban voltunk, az egyetemi énekkarral,  s barátnőmmel az amúgy rendes (szövetnadrágos, kardigános, öltözékünkhoz ezt a vietnami papucsot vettük, nálam közrejátszhatott, hogy a velem hozott mohazöld félcipőm új volt,s törte a sarkam (később Prágában jól fel is törte a lábam a félnapos sétánkon a Masarik pu tól a Károly hídon át a Hradzsinig és vissza)

nos hogy mi mit kaptunk egyik kísérő tanárunktől ezért a hanyag öltözék miatt, hogy miket gondolnak rőlunk..magyar diáklányokról stb.. ma is belepirulok.... (Prágában tán ezért nem is mertem felvenni)

hát ez volt az első dress code az életemben (bár akkor még nem tudtam a nevét)





15 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Krakko fölött (1963) node mai szöveg is dukál hozzá! :)

      Törlés
  2. Z.J. Látod milyen jó! Élményeket gyűjteni, legyem mire emlékezni.!!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. amikor vannak, egyáltalán nem az a szándék velük!

      Törlés
    2. Z.J. Akkor nem erre gondolunk

      Törlés
  3. Válaszok
    1. tulajdonképpen igen de ez a "boldog voltam,csak nem vettem észre" ..általános érvényű igazság!

      Törlés
    2. P.G: Igen, azaz nem volt nagyobb problémád. Csak a kicsik, ami igazan “boldog

      Törlés
    3. minden relativ és bonyolult, ne menjünk bele!

      Törlés
  4. K.J. A làbujjkôzti papucs kimondottan szexi.Még az Oscar dîj àtadàsàn is hordjàk a sztàrok estèlyivel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. K.J. Önnek is nagyon jól állt.

      Törlés
    2. nem szempont egy elegáns étteremben, s biztos nem gumiból volt a szinésznőkön (egyébként a vörös szőnyegen levő ruhák izlésességétől se vagyok oda!)...szerintem túl voltam öltözve a papucshoz , nyári lezser (strand)cucc illik hozzá!

      Törlés
    3. KLári Jámbor
      Egyàltalàn nem. Elképesztôen avantgarde
      Válasz3 é.
      Gonda Julia
      még ha csak az volna!

      Törlés