2018. december 27., csütörtök

sötétbarna haj

Tulajdonképpen utálom az őszülésem, nem véletlenek azok az álmaim újabban, amikben régi sötétbarnaságában fénylik a hajam...

utálok mindent ami az elmúlásra emlékeztet

a ráncaim, a görnyedt tartásom,az ügyetlenségem

nem akarok (nem is tudnék nagyon ) fiatalabbnak látszani a koromnál (mint sokáig)... de mégis csak zavar!

különösen az, hogy mindez nem összeegyeztethető azzal a belső képpel, amit magamban hordozok, így mindig meglepődöm, ha véletlenül a tükörképemmel nézek szembe... vagy ha lenéniznek...

pedig a külső valóságnak van igaza s nem a belsőnek

de akkor is , ez már így marad

belül nem öregszem

és álmaimban , igenis, sötétbarna a hajam!

és mégis csak  talán az álmoknak van igaza.

27 megjegyzés:

  1. E.P. ...ja...nehéz a szembesülés...nekem is az..

    VálaszTörlés
  2. K.E: Sajnos van akinek ez sem sikerült :(

    VálaszTörlés
  3. M.S: Örülj annak,hogy nem a betegség emlékeztet rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az öregség a betegség határesete.

      Törlés
    2. M.S: Majd rájössz,hogy ez nem így van.Mi ne panaszkodjunk mert nagyon sok fiatalnál jobban állunk.

      Törlés
  4. P.G. Julika, ezen minden ember keresztul megy. 55 eves lehettem, amikor a boltokban segiteni akartak a nehez csomagokkal. Akkor mindig, hazaerve hosszasan figyeltem magam a tükörben, hogy mit láthatnak ezek rajtam, amit en nem látok.
    Soha nem neztem magam a tükörben, csak mialatt megfesulom a hajam, es nem is fogom. Bar őszintén, amikor nezem a tükröt, akkor mindig a jókat latom. Hat persze hogyan nézzem ki egy öregedő ember 75 korul?
    Minel elobb elfogadod hogy ez vagy, hogy megöregedtel, annal boldogabb oreg korod van.
    Ez az allando lázongás, allando visszanézes nagyon fárasztó, jobb mindent elfogadni, es szepen oregedni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem foglalkozok én se a tükrökkel, itt is szóképként szerepel inkább! 55-öt irsz fordulóként? akkor még csak hittem , hogy "öreg " vagyok, a képek a cáfolatok (a sötétbarna hajammal pl:)

      Törlés
    2. P.G. A fordulópont nem 55 volt, csak egy állomása az ido múlásanak. En 25 eves korom ota oszulok.
      Kulonben minden kep amit ma visszanézel, es rácsodálkozol, hogy ott meg milyen fiatal voltal, egy közismert fathom, akkor azokat öregnek nézted, csak ma, amikor látszólag öregebb vagy, latod a fiatalságot benne.

      Törlés
    3. P.G. kösz, nagyon kedves vagy

      Törlés
    4. G.J. Hahahaha, latom nem értesz egyet

      Törlés
  5. Sz.K. Ja! Amikor az én koromról van szó és kimondom, azt hiszem anyámról beszélek.

    VálaszTörlés
  6. M.B. Julika! Ajánlom a következő könyvet olvasásra: Eszterhai Katalin Légy az élet csodálója remek tanácsok vannak benne és humoros .Egy 69 éves nő írta,akinek hasonló érzései vannak mint amit te is írsz a fentiekben. Nagyon jó könyv. meg van a könyvtárban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam jobban senki se csodálja az életet! :)

      Törlés
    2. M.B. csak javasolni akartam, nekem segített

      Törlés
    3. attól még belenézek! csak ez a cim...!

      Törlés
  7. Egyebkent meg nem vagyok bajban es sajnalni se kell! ;);)

    VálaszTörlés
  8. Sz.Z.N.T. Az én érzéseimet írtad le. Millió puszi! Boldog új évet Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre valaki beismeri.Köszönöm!es boldog új évet persze!;)

      Törlés
  9. E.B. Julika,Te mindig tanítasz!"Nem fog a macska egyszerre kint s bent egeret."Ez a mi szerencsénk, mert szerintem a kint általában fecseg,a bent pedig a lényeg.A tükör sokkal egyszerűbb.A lélek,az emlékezet gazdagsága felülmúlhatatlan.Most is ott állsz a katedrán,Radnótiról beszélsz, és arról, ha Abdán járunk, feltétlenül nézzük meg a szobrát.Nem is értem, miről írsz most.Értem.Rengeteg kincset szórtál szét, ez a lényeg, és magad is az vagy.Az álmok nem hazudnak.No, itt meg Petőfi ... " Vének leszünk és ráncosak, szívünkben virágosak" (Weöres Sándor).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm...a tanitványok meg fölénk nőnek! De mik ezek a könnyek?...Nem értem..

      Törlés