2018. december 8., szombat

a csoda (és ára ?)


szokás szerint, ahogy hazaérek, bekapcsolom a rádiót, állandóan a Bartókra (azaz zenére) van állítva,
muzsikáló délután, csoda bariton zengi be a konyhát, kis kórus kísérettel, ilyen hang nincs még egy...ez csak Hvorotovszkij lehet...

telt és áradó és akkora hangkitartásai vannak, emberfeletti,,,

igen , ő volt,  bemondták : Dmitrij Hvorotovszkijt, a Láttalak című tradicionális dalt adta elő, s  közreműködött valamilyen szentpétervári kórus

ilyen gyönyörű zengésű hang még nem volt és nem lesz, s ahogy kezelte!

no épp ezt nem tudom kiverni a fejemből, hogy már-már, igen,  "emberfelettien", megcáfolva a test lehetőségeit, mintha a csodával kacérkodott volna

nem értek sem az énekművészethez technikailag, se az agydaganatokhoz orvosilag,  de nem hagy nyugton az a balsejtelem, hogy valamiképp hozzájárult,,, ezzel a  az emberentúli ténykedésével, hogy tovább kitartotta a hangokat a lehetségesnél hogy,,, nem tudom,oxigénhiány, egyéb? Tény hogy túlfeszítette a húrt, s az elpattant,,,

 (igen, ilyeneket olvasok most, pl.hogy "a rákos sejtek oxigénhiányos környezetben fejlődnek ki")



nade addig milyen csodákban részesített bennünket, sőt mondhatjuk (mint az én esetemben is) azon túl is....


6 megjegyzés:

  1. A Neten fedeztem fel pár éve: csodálatos hangja volt, meglepett betegségének híre ilyen fiatalon...

    VálaszTörlés
  2. igen, egész egyedülállő, varázslatos, bűvöletes...és döbbenet a távozása

    VálaszTörlés
  3. Egy évvel a halála után is ugyanolyan "zsongás" van az emlékére létrehozott fb.-oldalon. Tény, hogy lekörözte nálam is a régi kedvenceket, és bármikor bármit szívesen és nagy szívfájdalommal hallgatok tőle. (Az egészségügyi megközelítésed egészen elgondolkodtató, akár lehet is alapja...)

    VálaszTörlés
  4. É.K. A hiánya fájó, Polgár László távozását éreztem hasonlatosnak jó pár évvel ezelőtt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én Polgárt ismertem, láttam, hallottam életében, Hvorotvszkijt csak posthumus

      Törlés
    2. K. É. Én sajnos csak a televízióból, vagy épp a Vitrai mesélős műsorából ismertem - a lányaival együtt. Onnan nézve is nagyon emberi közelségbe tudott kerülni hozzám.

      Törlés