2018. december 1., szombat

életképek az Espersit házban

elmentem az Espersit-házba egy fotókiállításra (azt hittem a képzőművészeti körünk tagjaival találkozok ott, (hogy szerdán nem tudtam ott lenni, - a Kecskeméti Ármin Baráti találkozó miatt)de nem baj, senki se volt itt közülük!)

kicsit előbb értem oda, jól esett a meleg, a kinti hideg után, még senki nem volt, de a folyosón végig az "életképek", gyorsan átfutottam őket, olyan nagyon nem ragadott meg engem egy se, vagy nem voltam rájuk hangolva...

bementem hát inkább a már jól ismert termekbe, ott mindig olyan otthonosságérzés fog el, a régi tárgyi emlékek között, persze szomorúan állapítottam meg, hogy a kézzel írt iratokat addig kellett volna tanulmányoznom, míg jól láttam is őket, mert ez mára megszűnt...(mindig van valami veszteség...)

az Espersit szoba asztalán a koponya nem öregedett.semmit. állapítom meg fanyarul, de elém bukkannak hirtelen Espersit szabadkőműves kellékei is meg a cvikkere, a kedvelt cetli környékén: " Koronába mentem, kérem begyújtani"....




aztán jöttek mások és ,kimentem a folyosóra, várakoztunk



és Szikszai Zsuzsa olyan hangulatos beszédet mondott a képekről saját  élményeiről is, (születéstől - halálig)hogy egyből más, költőibb, szebb színben tűntek fel a képek is!



a magát művésznek nem nevező fotóművész is nagyon szimpatikus volt (ahogy pl elmesélte, hogy a szomszéd bácsitól kapott kedvet a fotózásra, ahogy ott megjelentek az üres hófehér lapokon az alakok...)

kaptunk pogácsát is, bort (egy korty után otthagytam, erős volt)

s végül is egy (duplán)hangulatos időt töltöttem el az Espersit házban

csak ne lett volna kint olyan hideg hazafelé is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése