2019. november 9., szombat

szakadékaink

elképesztő szakadékok....

jobb is, ha csak rajzolunk

mikor mentem a rajz körre, feltűnt, a városháza tetején a timpanonján három zászló:középen a nemzeti, jobbra a városi és balra az erdélyi, európai sehol

kijavítanak a körön székelyre, s az európait? egyáltalán nem hiányoljék, sőt....nagyon is helyeslik a hiányt

tovább nem részletezem... u.i belemélyedve a témákba végül is lehülyéztek, legalábbis azt mondták hogy hülyeségeket beszélek

kimentem a múúzeumteremben meghallgatni egy előadást a kétarcú szabadkőművességről...


emlékezve Espersistre, aki maga is,



nomeg én a nagyapámra, aki a Március páholy főtitkára volt

mikor visszaértem még volt annyi idő, hogy felvázoljam az ibriket, drapériával



maradjunk az ibrikeknél...





hacsak nem akarom felfalatni magamat



13 megjegyzés:

  1. A.B.B. Karácsony Gergely már kirakatta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tudom, onnan is jutott eszembe (a keresése)...de elképedtem azon is, hogy eddig nem volt !! (de úgy látszik a vidék, nagyon az)

      Törlés
    2. J.J.P.Szegeden leng az uniós zászló

      Törlés
    3. gratulálok, de nem ez a normális?!!!!

      Törlés
    4. J.J.P. Hiszen uniós tagok vagyunk 15 éve

      Törlés
    5. én eddig azt hittem, Európában élek, az Európai Unió tagjaként!

      Törlés
    6. A.B.B. Meg a pénzéből.

      Törlés
    7. erre képzeld azt mondták, hogy többet adunk mi!

      Törlés
  2. FONTOS UTÓLAGOS KÖZLÉS
    tegnap, egy hétre rá újból mmegyek rajzszakkörre, s látom a EU 5 csillagos lobogóját, valószinű múlt héten is ott volt csak felgöngyölödött, a város zászlója egyébként az épüklet legtetején. mea culpa (de kiderülth ennek nem mindenki örülhet, én viszont igen :)

    VálaszTörlés
  3. Zsolt Urbancsok
    A páholy vezetője a "főmester" 🤓
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    ÉS, az én nagyapám csak "főtitkár" volt 🙂 de azt hiszem nagymester....nem fő
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    de itt most két dolog keveredik!
    · Válasz · 1 é.
    Zsolt Urbancsok
    A páholyt meghatározott ideig vezető mestert főmesternek hívják.
    Nagyapja ezt a tisztséget tölthette be.
    · Válasz · 1 é. · Módosítva
    Gonda Julia
    én úgy emlékszem az MTA tanulmányból, hogy "csak" főtitkár
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    megvan, utánanézek
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    "Kosztolányi Dezsőnek a budapesti Március páholyba szóló felvételi kérelmét 1915. december 20-án olvasták föl, amit a Magyarországi Szimbolikus Nagypáholy felé dr. Gonda Jenő titkár jelentett"
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    "Az ünnepi alkalomra 1916. január 31-én kelt körlevelében a “főmester" és a “titkár", tehát Ranschburg Viktor és dr. Gonda Jenő aláírásával a következő szöveggel hívták meg a szabadkőműveseket:"
    · Válasz · 1 é.
    Varga Papi László
    János Dömölki szerint?
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    ?
    · Válasz · 1 é.
    Varga Papi László
    Könyvet írt egy általa gyűjtött óriási adatbázis alapján a szabadkőművesekről. Válaszolhat, ha akar.
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    de nincs rá szükség, hisz MTA tanulmány (Berényi Zsuzsa( alapjén idéztem, titkár volt a nagyapám, nem főőmester:I (JD_ nem ismerősöm)
    · Válasz · 1 é.
    Varga Papi László
    Bocsánat, legjobb tudásom szerint szóltam hozzá.
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    történt valami?
    · Válasz · 1 é.
    Gonda Julia
    majd alkalom adtán belenézek a könyvbe (de indifferens az itt támadt félreértésben)
    · Válasz · 1 é.

    VálaszTörlés