2019. november 11., hétfő

kései telefon

nagyehezen kikutatom a telefonszámot. volt egyetemi csoporttársam akarom hívni, közös társunk A. búcsúztatója ügyében... nagysokára veszik fel a kagylót, nem ő , E., akit keresek, hanem a férje. E. nincs itthon, majd csak 8 után... mondom a nevem is persze, örül, becézve elismétli... később kiderül, nagyot hall, az ő hangja tán ezért is lett öblösebb, erőteljesebb, 90 év körülisége ellenére. Nem, ez a hang nem öregedett, erős, harsány, és lehengerlő, nyuszi vagyok mellette vagy inkább alatta, hangban is itt a telefonvonal másik végében, kéri is, hogy beszéljek hangosabban, tagoltabban, hogy megértsen.  hát nagyot hallasz ? - kérdem nem kertelve, de ő nevetve mondja, attól még szép a világ sőt, mondom én, sokszor még jó is, ha bizonyos dolgokat nem hallunk meg belőle.(lehet, hogy ezt meg se hallotta, mert optimizmusából kibillenthetetlen maradt)...

És megkérdezi, Makón lakom. e még? többnyire -válaszolom - de lányom, unokám, Pesten, valami olyant mond, tudja, hogy"feltört" (szerintem midig is fent volt :) , de nem mondom, semmit se mondok r

Makóval kapcsolatban még megkérdezi, hogy már nem a régi házban lakom....ugye....
mert ha elmennek előtte, látsják..., mindig mondja E., de már nem ott lakunk.... 
mondom, hagyjuk is a múltat nem szeretem...zárom ezt is rövidre... miért? kérdi érteltlenül,,,, s egyből ő is anyut emlegeti, mint múltbeli kedves  emléket, mint mindenki,hogy milyen kedves asszony volt....(de hát kinek nem, ezt mindig szívesen hallgatom...- ha már én nem is vagyok kedves)

 Hát ha Makón lakok,  úgyis jönnek át ismerősökhöz majd engem is meglátogatnak....

Az üzenet átadására nem is került sor, A-ról lett volna szó, de meg se hallotta, ezt, azt hiszem szelektv a nagyothallása---majd hívjam 8 után E-t, ebben maaradtunk

no de szinházba megyek nem tudom vége lesz-e akkorra.. jut eszembe már a kagyló letétele után

****

nem lett vége...

lehet, hogy emailt írok, vagy megkeresem E. mobilját...

hanem az a fél mondat , mit a nagyothallással kapcsolatban, ellenére  hallottam, a fülembe cseng most is:  

attól még szép a világ

igen, ezt megjegyezzük, mindentől függetlenül, minden bajjal együtt:

szép a világ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése