2019. november 17., vasárnap

emlékforgácsok aniról I. (egy legendás barátság kezdete)

azt monta, hogy mikor még nem látott, csak a kolesz ajtajára kiírt nevem: gonda julianna, elképzelt egy kis egyszerű, két copfos parasztlányt. s hogy mekkorát tévedett.  hát igen, se egyszerű nem voltam, se parasztlány. egyébként a julianna nevet juliaként használtam....

anyám meg, ki nagynehezen hagyott ott a koliszobában, utólag bevallotta, hogy olyannak tűntem, mint egy szelid hercegkisasszony a vadak közt

hát valahol a kettő közt lehet az igazság

de most beszéljünk aniról (én még élek)ani nyüzsgött, mindig dolga volt, mindig elmenőben, szinte csak mozgásban láttam,a tyúklábas kis kosztűmjében, elegánsan, - sokáig nem is fértünk egymáshoz (én se igyekeztem)


engem inkább eltántorított az a nagy mindentakarás, nagyszájúság, nyömokban még "mozgalmiság" is

én épp leeresztő fázisban voltam a gimnáziumi évek túlzsúfoltsága, sikerei után egy kicsit inkább pihenésre, szabad, nyugodt életre vágyva (hogy ezt a szigorú kollégiumi körülmények nem igen engedték - más kérdés)

Ani furán viszonyult hozzám. Egyszerre nézett föl - és le , de én inkább az utóbbit észleltem, de nem is nagyon törődtem vele....

aztán valahogy egymáshoz sodródtunk

s csak arra emlékszem,  hogy az első emeleti zárt folyosón egy szekrény tetején éjszaka  órákig beszélgettünk   hajnalokig, neki többnyire fejgörcsöt okozva - thomasmanni és filozófiai mélységekig...


(folyt . köv.)

9 megjegyzés:

  1. Megijesztesz: máskor szinte óránként írtál, most meg már négy napja nem hallok felőled, ugye - remélem - nincs semmi baj....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs ;) csak nincs min irjak ill. Csak notesz
      Majd potolom

      Törlés
    2. Azert az orankent enyhe tulzas

      Törlés
  2. Már aggódtam én is. Huhh, akkor nincs semmi baj, betegség!
    Majd írsz, ahogy lesz min. :) Várjuk.

    VálaszTörlés
  3. Kosz az aggodast. (A nemirastol fuggetlenul mar voltam jobban;) hatha epp a nem.irastól?! :)

    VálaszTörlés
  4. Engem is nyugtalanított, még arra is gondoltam, hogy elutaztál a gyerekekhez, sőt, még Anna temetése is megfordult a fejemben...

    VálaszTörlés
  5. huhh.. ujra itthon, a gépemnél, mindjárt irok is valamit...:)

    VálaszTörlés
  6. Erdélyi Ágnes
    Folytasd, légy szíves!
    · Válasz · 2 é.
    Gonda Julia
    már igen
    · Válasz · 2 é.
    Gonda Julia
    ezt a fényképet ANi is szerette,tudom
    · Válasz · 2 é.
    Bárdos Judit
    Búcsúztatása november. 22-én, pénteken 15.30-kor lesz az ELTE Bölcsészkarának Szekfű Gyula könyvtárában (VIII. Múzeum körút 6-8. 1. emelet). Kelemen Jimmy búcsúztatja a volt évfolyamtársak nevében.
    · Válasz · 2 é.
    Magdi Böjti
    · Válasz · 2 é.
    Luca Földváriné Kocsis
    Emlékszem, amikor Han Anna a francia szakot is felvette, velünk (alsósokkal) együtt készült a szigorlatra...egyidejűleg tanított minket, tudásszomj, szorgalom, a tanári hivatás kiteljesitése áradt közelségében. Kivételes tehetség és ember volt. Emléke él!🍁🌲
    · Válasz · 1 é.

    VálaszTörlés