2023. február 21., kedd

még egy véletlen találat

 nézegettem még apám gimnáziumáról dokukat és rátaláltam az 1916/17 es évkönyvben a tanárok közt egy ismerős névre:


ő anyukám unokatestvérének volt a férje

Bagyó azaz László (Löwingerből) Lilinek...


Pesti Hirlap 1928 febr

Nem ismertem , csak a feleségét, anyu unokatestvérét, ki ószerivel ő csinélta...



A férjéről annyit tudtam eddig, hogy újságiró volt...



(Magyar Nemzet 1967 december)



Magyar Nemzet 1985 november


(Jelenleg az én unokatestvérem (L. Ági) lakik ott, apukám öccsének a lánya, ki gondoskodott róla öreg éveiben...

egyébként hegedűművész volt, az Operahát első hegedűse, gyerekük nem volt , de mindig istápolt egy hegedűs kislányt

emlékszem rájuk, jóval később is párszor, mint 1945 ,meglátogattuk, Ágiékkal..

Volt egy szoba padlótól a mennyezetig festményekkel....erre jól emlékszem, a vadregényes kerttel s kutyával együtt...hol kellemes rokoni délutánokat töltöttünk...


---


és még egy családfabővitésre alkalmas gyászhirt találtam, apósáról, aki az én nagyapámnak (Löwinger Miksának lehetett testvére!):







ezek szerint Lilynek volt egy nővére sis: Margit ...(szüleiket egy héten belül vesztették el)

volt egyszer ott egy kisfiú : Janó, rokongyerek, lehet, hogy unoka...két testvérrel 


vannak képeim, majd kikeresem!(van egy anyuval közös kép, ahol összedugják ősz fejüket, még hasonlitanak is!)




a kutatások perspektivája pedig  végtelen....

a múlt is beláthatatlan (nem csak a jövő)?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése