2023. február 20., hétfő

a kutatás szenvedélye - apám körül

 ha elkapja az embert nincs megállás

tegnap bukkantam egy dokura apámék elsős  gimnazistabeli bizonyitványára - az ADT-n

és elkapott...a szenvedély, máris végignéztem a dokujait, 

 sikeres érettségiig: (1924)


találtam is sok rávonatkozót, mit eddig nem, pl Ibsenről is irt tanulmányt még diákkorában, (1922-ben, 15 évesen!)


a Világban jelentek meg dijnyertes tanulmányai irodalomról és filozófiáról, természettudományról és történettudományról pl...stb..1923-ban( 16 évesen!) (ugyan mi nem érdekelte?/


és elsősként kapott dijat , a dij nevéről megtudtam, hogy ki volt az a tanár, egyben osztályfőnöke is, rögtön utána néztem : Dr Dénes Lajosnak - volt mit..


megtalaláltam egy volt osztálytárs  interjúját is, Schönberger-Székács Istvánét,


aki pszichoanalitikusként, s 92 évet élve rengeteget alkotott, és irt is regényt gyerekkoráról, apámmal közös gimnáziumi évekről


aztán látom hogy dr Dénes lajos  Alexander Bernáthnak volt vezető tanitványa!


Benedek Marcell barátja...munkatársa

ennek is utána akarok nézni, meg egyéb esztétikai munkáinak

meg annak, kinek is adta át (ő is remek tanár volt) az osztályfőnökséget...)Dr Keller Lajos...)


ha apám nem is közvetlenül, de közvetve itt van, köztük, bennük,,, milyen társaság vette körül, milyen emberek, kik hathattak rá és kire hathatott ő...?!

(kár , hogy nem előbb kezdtem a kutatást, 71 oszttársa közt megtalálhattam volna a barátját is, aki túlélhette(?)  - de már senki....elveszett nyomokat kutatok, jó hogy vannak irásos nyomok azért,,,,meg egy-egy fotó)



csak azélet rövid mindehhez...s apám csak 37-et élt belőle! :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése