2021. február 1., hétfő

fák újéve

 a napokban  A fák újéve  (születésnapja) (Tise Bov) ünnepünk volt

ilyenkor sok gyümölcsöt is kell enni (a fák termését( (bár 3 évig nem szabad) (ez az ünnep is türelemre int) - egyáltalán a természet,,, ki kell várni mindent

példánk a természet, úgy kell nőnünk mint a fák (pl)

érdekes, a verseimben mostanában egyre gyakoribb az analógiám a fákkal... több vonatkozásban is.. ( összeértem a vallásommal öntudatlanul is, a mi vallásunk amúgy is meglehetősen racionális és "természetes")

mert hogy nem vagyok igazán vallásos, tételszerűen, nem is volt itthon gyümölcsöm a neves napra..

most utólag vásároltam, narancsot datolyát, fügét...stb (igaz gyümölcsLÉ mindig van itthon)

---

különböző zoomokon "ünnepelhettem" 

volt egy nemzetközi találkozó is, gazdag "műsorral"

a környező országok rabbijaival,


egy Izraelben élő  holokauszttúlélővel , akinek az unokája is jelen volt, mint a kolozsvári rabbi felesége,


no meg csodás természeti képeket ábrázoló galéria bemutatása...



meg volt egy gyerekfilm is gyerekekről, gyerekeknek (persze a természetről)



igazán élveztem!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése