2021. február 11., csütörtök

előttem az élet

 valahogy ráakadtam az Előttem az élet filmre a neten, a régebbire, a Simone de Signoret-ra, azt hittem, hogy már láttam, de rögtön kiderült az első kockák után, hogy csak tudtam róla, valójában csak a könyvet olvastam (s akkor még felfedetlenül igazi iróját Roman Garyt, Emil Ajarnak hive )

nagy olvasmányélmény volt, azért is hihettem, hogy láttam is, mert annyira belém égett, s képszerűen,

de most már tényleg felejthetetlen

a beteg zsidó asszony, és kedvenc neveltje,  az arab (három évvel fiatalabbnak hamisított ) "társa" - hogy tovább - s mint láttuk, mindhalálig - vele maradhasson....


jól kibőgtem magam...

(nem értem, miért csináltak egy új filmet (Sophia Lorennal - ezt felülmúlni nehéz lehet ... ha egyáltalán)

3 megjegyzés:

  1. Én csask olvastam a könyvet, filmen nem láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. érdemes megnézni (a könyvben a nyelv a főszereplő...)

      Törlés
  2. Nekem is az egyik kedvenc könyvem és a filmet is láttam. Mindkettő nagy élmény. A filmet is nagyon ajánlom, Simone Signoret alakítása feledhetetlen. Nagy szinésznő volt, kedveltem.

    VálaszTörlés