A film olykor képzőművészeti érték, olykor duplán
a Vermeer festőről és (képzelt?) modelljéről, szolgálójáról szóló film mindenképpen az, sokszorosan
kedvenc műsoraim tévében az emberi megnyilatkozások, az interjúk
de most revidiálnom kell magamat, marad az "ember" érdeklődésem középpontjában, de az emberi arc, amely beszéd nélkül is beszél
nincs tartalmasabb az emberi arcnál, ha valóban tartalmas és kifejező.
Vermeer segédeszközként használta a camera obscurát, a fényképezőgép elődjét.
A film eszközei - képzőművészi eszközei - sokszorosak.
Bár... mit érne az egész apparátus - az érzékeny emberi arc, és jelentékeny szinészi-emberi jelenlét nélkül?
Meg hát az operatőri "munka" nélkül.
"Sok van mi csodálatos, de az embernél nincs semmi csodálatosabb"-
mégiscsak?
aliz2. ::
2008. márc. 25. 2:11 :: 5
komment ::
Címkék:
, elmelkedes, elmeny, ember, festok, film, muveszet, szineszek, tevemusor
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése