2023. június 30., péntek

ÉS beharangozó szurtos lányunkkal

 Az Élet és Irodalom 26. számát a kulturális cikkek rövid részleteivel ajánljuk.

INTERJÚ
A szurtos lány is hazatér – Turi Tímeával Antal Nikolett beszélgetett.
„Zaj, kiabálás mindenhonnan, szerepek és ítéletek – ezek között vág ösvényt Turi Tímea új kötete, hiszen azt mondja, Egyszerre egy beszéljen. A mítoszok és bibliai történetek erdejében, de nagyon is a mában járunk, egy olyan szövegvilágban, ahol a szerkesztői létből ismert működés poétikai szervezőerővé válik. Férfiról és nőről, a zsidóságról, s benne az ima megtartó erejéről, az identitás fluiditásáról beszélgettünk.”
izgatottan várom! 
 addig is a Szurotos lány (Holle anyő)....

meg a verséből egy nekem is szóló intelem:  /


Turi Tímea – Szurtos lányunk hazatért

Az első látásra alapdarabnak remélt kardigán
egy szezon után megnyúlik és bolyhos lesz.
Mire felhajtatom a túl hosszú nadrágot,
kikopik a kord. A komfortcipőnek leválik
a talpa, a drága csizma zipzárja beakad.
Megreped a műbőr, és az igazi
hamarabb megy ki a divatból, mielőtt tönkremenne.

Miért pont én lennék változatlan?
Hiszen te is jobb ember lettél
mellettem, s már nem haragszol,
hogy eltörtem örökséged, a porcelán étkészlet pár darabját,
igaz, majdnem ugyanolyannal pótoltam is
a hiányt.

Higgyétek el, hogy én sem így jöttem,
nem úgy jöttem, ahogy jönni láttok.
És nem én nem álltam ki a próbát,
hanem a neveltetésem.

Légy önmagad, ezt tanította az anyám
és az összes magazin.
De azt nem mondták,
hogy önmagamnak nem maradni,
hanem önmagammá válni kéne.

Esténként, mikor már alszotok,
én boldogan nézek végig a sarkokon,
ahol nincsen semmi: csak én tudom,
a rend, az mennyi munka.

És én válogatok a leárazásokon hosszan,
hogy végül megtaláljam azt a kardigánt,
ami úgy néz ki, mintha meglett volna már rég.

"NA..pedig épp ma mondtam honismereti körön , miután hiába kérték, hogy hozzam , mutassam be lányom új kötetét:

hogy  "nem leszek a saját lányom profátája!"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése