2021. január 1., péntek

üres nézőtér előtt

 vagy 60 éve még véletlenül se hagyom ki a bécsi újévi koncertet

először még csak rádión hallgattam, de odaadással, később fekete-fehér, majd szines tévén (ez fontos lett a virágcsodák miatt).. most meg a számitógépemen

de ilyen még nem volt: üres széksorok, üres nézőtér


és merem állitani, ha még most is csak rádión hallgattam volna (ahogy kezdtem is, a Bartókon). akkor is éreztem volna, hogy valami "hibádzik"

az emberek, akiknek szive együtt dobog a zenével, a zenészekkel....

eleinte még a zenészek is túl komolyak, komorak voltak

később mintha felengedtek volna, nem kevésbé a nagyszerű (majdnem 80 éves!)karmester hatására, aki hatalmas empátiával , és szeretettel "vezette" őket, és a végén megható beszédet is mondott, igen, nekünk, ebben az áldatlan helyzetben, láthatatlan nézőknek, hogy csak hallgassunk a kultura, a zene szavára mert az csak jobbá tehet bennünket, a világot (amire ez nagyon is ráfér)


gyönyörű volt minden : a tökéletes zene (különösen Suppé költó és parasztja, a magyar csellista szólójával!))

a szingazdag  virágok harmóniája



a berendezés , az aranyló csillogás, a szobrok


a balettbetétek



csak azok az üres széksorok... ne lettek volna...azt nem tudtam feledni



hiába is volt a végén a műtaps, meg a kis beküldött fotók bevágva... az egész világból, vagy 7000.....ez mind csak technika,.....




8 megjegyzés:

  1. Csak most, majdnem éjfélkor olvastam a benyomásaidat a mai újévi koncertről. A közönség hiányáról Hozzád hasonlóan éreztem én is. Remélem jövőre megint nézők előtt játszhat a zenekar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. olvastam én is a tiedet, hasonlóan érezhettük, igen, de hát nem is lehetett volna másképp...én mér nem remélek semmit, inkább...este láttam a Magyar Rádió szimfonikus zenekarát élőben, a fúvósokat üvegkalitkákban!!!, a karmestert és a vonósokat maszkban

      Törlés
  2. Én is néztem. Furcsa volt a közönség hiánya.

    VálaszTörlés
  3. G.I: nekem is hiányoztak a nézők

    VálaszTörlés
  4. N.J. Fájdalmas volt látni az üres széksorokat. A taps, az élet pótolhatatlan. Viszont gyönyörű volt az oldalkárpit is, amit eddig észre sem vettünk.

    VálaszTörlés
  5. V.M. En is láttam itt, a következő nap estéjén. Köszönöm, hogy írtál róla, különben elmulasztottam volna.

    VálaszTörlés