2021. január 9., szombat

harmadnapra

 anyu 3 napig vajúdott velem,   sehogyse akaródzott megszületnem (már akkor is lusta voltam:)

ugyhogy ekkor, 78 éve, kezdtem megszületni - mégis csak

apám azt hiszem, fogságban volt ekkor épp, 1943 volt, a háború kellős közepe, s ő azt találta mondani "fordul még a kocka", fel is jelentették... később fordult is.. de apámnak már későn, mert nem soká munkaszolgálatba vitték, ahonnan már nem tért vissza (ahogy ezt eufemisztikusan mondani szokás) :(

szóval, harmadnapra megszülettem 

78 év

még kimondani is rettenet

anyám 80-at élt, s egyszer, utolsó éveiben, azt mondta, nem hitte volna... s ezt csak nekem köszönheti

pedig, nem is, és tovább is kellett volna élnie!

ö tartott életben engem, mentett meg, s nem én őt

még apám szkeptikus öccse is elismerte, hogy egy HŐS volt, ahogy engem hazahozott a deportálásból,


s azután is... csak én tudom mennyire...

értem élt, mindig kiállva mellettem

de már 32 éve nem!


pedig a születésnap kettős ünnep

az anyáé legalább annyira, mig él

az enyém igy már csak fél?

most is, igy is,

a köszönet övé!



92 megjegyzés:

  1. Ma van a születésnapod? Isten éltessen, ha így van.

    VálaszTörlés
  2. 2-3 nap múlva azaz 11-én, ahogy az a szövegből is kiderülhet(ne)
    (ekkor azaz 9-én KEZDTEM születni, csak :) de köszönöm, előre is, remélem ez még nem előre ivás a bőrömre...sokan félreértették a fb-on is. Én siettem előre, úgy látszik,.. óvatlanul:(

    VálaszTörlés
  3. F.I. Sikerült sírnom egyet !! Köszönöm !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. belegondoltam ,hogy min mehettek keresztül !! Édes Istenem !

      Törlés
  4. B.É. Julika ! Boldog születésnapot kivánok . Isten Éltessen . Béke és megnyugvás legyen a lelkedben .

    VálaszTörlés
  5. I.K.SZ.Boldog születésnapot Julika! Nagyon szép gondolatok,mert köszönetetet és hálát fejez ki minden szó. Mert a legnagyobb dolgot tőlük a szüleinktől kaptuk az életet.🌷

    VálaszTörlés
  6. É.B.J.Julika, gyönyörű, megható megemlékezés a Szüleidről, Édesanyádról. Sok boldog születésnapot kívánok szeretettel.

    VálaszTörlés
  7. K.E:Gyönyörű megható írás, imádom! Boldog Születésnapot!

    VálaszTörlés
  8. I.G.G. Boldog születésnapot kivánok!

    VálaszTörlés
  9. T.K. Boldog születésnapot kívánok, és jó egészséget!

    VálaszTörlés
  10. T.T. Boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  11. Szeretetteljes, egészséges, boldog születésnapot kívánok Julia 🥰🌈☀️
    Z.N:

    VálaszTörlés
  12. I.N.H.Boldog születésnapot kívánok! 🎂

    VálaszTörlés
  13. M.B. Julika. Boldog születésnapot kívánok. Isten Éltessen Sokáig! Szép gondolatok.

    VálaszTörlés
  14. J.G: Nagyon boldog születésnapot kívánok még sokáig erőben, egészségben!🥞🌹

    VálaszTörlés
  15. E.M: Boldog születésnapot kedves Tanárnő!

    VálaszTörlés
  16. J.J. Boldog születésnapot és további alkotókedvet kívánok szeretettel!

    VálaszTörlés
  17. M.P. Boldog születésnapot és jó egészséget kívánok szeretettel!

    VálaszTörlés
  18. A.S:Boldog születésnapot,jó egészséget kívánok!🌹🌹🌹

    VálaszTörlés
  19. P.SZ.Boldog szülinapot kívánok, tanárnő, Isten éltesse sokáig! Üdvözlettel! Péter

    VálaszTörlés
  20. Tomi Ladanyi
    Boldog szulinapot Julikam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Tomikám, neked is a napokban....

      Törlés
  21. M.M. Nagyon boldog születésnapot kívánok szeretettel!😊

    VálaszTörlés
  22. M.SZ.C: Mária Szüllőné Cződör
    Boldog születésnapot és jó egészséget kívánok! 🙂

    VálaszTörlés
  23. Hedvig Acsay Lajosné
    Boldog születésnapot kívánok! 🙂

    VálaszTörlés
  24. P. M. Boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  25. B.B. Boldog születésnapot!🎂

    VálaszTörlés
  26. Julikám, szeretettel gondolok RÁD születésnapod alkalmából. Vigyázz MAGADRA! Szép gondolatokat írtál anyukádról, most úgy megjelent előttem az arca. Nyugodjon békében..E.B.J.

    VálaszTörlés
  27. Boldog születésnapot és minden jót kívánok Ibolya Kollár

    VálaszTörlés
  28. A.Á. Csodálatos gondolatok, köszönöm. Hiányuk örök.

    VálaszTörlés
  29. M.J.K. Boldog születésnapo(ka)t kívánok és jó egészséget, alkotókedvet sok szeretettel! 🎂

    VálaszTörlés
  30. P.É. Isten éltessen 🎂🎁🎉💝

    VálaszTörlés
  31. K.R.K. Boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  32. M.J.Sok boldog születésnapot kívánok!!!

    VálaszTörlés
  33. D.ZS. Boldog szuletesnapot kivanok❗🤗🎂💝

    VálaszTörlés
  34. I.H. Ildikó Hajduné
    Boldog Születésnapot kivánok!

    VálaszTörlés
  35. M.B. Boldog születésnapot és jó egészséget kívánok. Nagyon megható ez a megemlékezés. Az édesanyánkra mindig számíthattunk!

    VálaszTörlés
  36. E.P.G. Boldog Születésnapot kívánok! Most tudtam meg, hogy anyukámmal napra pontosan egyidős! 😁

    VálaszTörlés
  37. E.P.G: Pedig kétszer is elolvastam! 🙂 Szövegértés 1-es! 🙂 3 napig vajudtam! Jaaaaa, én úgy értelmeztem, hogy ma van a 3.nap. Csodálkoztam is, hogy ezt eddig nem vettem észre, hogy egy anyu és Kedves Tanárnő egy napon született! De akkor ezért nem! 😆

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem számit, sokakat félrevezettem 🙂 csak megérjem... nem szeretek előre inni a "medve bőrére" (az enyémre se:)

      Törlés
  38. K.R.M. Boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  39. P.G.K. Nagyon boldog születésnapot kívánok!!!!

    VálaszTörlés
  40. E.B.Nagy ajándék vagy nekünk, sokat adtál magadból, a LEGJOBBAT, a LEGSZEBBET. Hála és köszönet érte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ó, köszönöm ( ha ez igaz... sokat jelent nekem!)

      Törlés
    2. E.B.Miért ne lenne igaz?

      Törlés
    3. mert "rég volt, tán igaz se volt" (szoktuk mondani:)

      Törlés
  41. ZS.B. Örömteli születésnapot!

    VálaszTörlés
  42. M.B. Jó egészséget sok szép évet kívánok neked! Isten éltessen sokáig!

    VálaszTörlés
  43. K.Dr.K. Még nagyon sok boldogsàgosat 🌹!

    VálaszTörlés
  44. J.M. Boldog születésnapot !

    VálaszTörlés
  45. L.P. NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK!

    VálaszTörlés
  46. N.J. Isten éltesse erőben egészségben!

    VálaszTörlés
  47. K.B. Jo egeszseget, es boldog szuletesnapot kivanunk innen a messzibol ❤

    VálaszTörlés
  48. A.D. Boldog születésnapot kívánok

    VálaszTörlés
  49. ZS.N. Boldog születésnapot és jó egészséget kívánok!

    VálaszTörlés
  50. E.D.Boldog születésnapot kívánok!🌹

    VálaszTörlés
  51. L.K. Boldog születésnapot, jó egészséget kívánok!

    VálaszTörlés
  52. P.B.Mazal tov!!! Jó egészséget kívànok , meg azt hogy élőben talàkozni tudjon az unokàjàval minél előbb...

    VálaszTörlés
  53. V.M. Boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  54. N. Á.A születésnapja alkalmából egészséget és örömöt, napi boldogságot kívánok szeretettel még sok évre !
    Kívánom a szeretett és viszont szerető unoka felcseperedését látni a benne egyre növekvő értelmmel...
    Szeretetet adni - a legerősebb energia,
    mert kétszer oszt vissza:
    Ez az energia éltesse sokáig!😍

    VálaszTörlés
  55. M.I. Nagyon sok boldogságot kívánok! Sok örömet és vidámságot - szerettei körében! 🥂🌷🥰🎂

    VálaszTörlés
  56. I.E. Boldog szûletésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  57. G.B. Nagyon sok boldog születésnapot , és jó egészséget kívánok szeretettel! 🎂🥂💐🌹

    VálaszTörlés
  58. J.S: Nagyon boldog születésnapot kívánok,erőben és egészségben.🌹💝🌹

    VálaszTörlés
  59. A.K. Boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  60. I.CS. Örömteli születésnapot és jó egészséget kívánok!☺

    VálaszTörlés
  61. I.F. Julikám! Nagyon sok boldogságot kívánok még!! Szeretettel!!!

    VálaszTörlés
  62. ZS.B. Hosszú szép életet kívánok Julikám...

    VálaszTörlés
  63. M.F. Márta Fáklya
    Isten éltesse , Boldog Születésnapot!

    VálaszTörlés
  64. G.H. Boldog születésnapot kivánok! És várom kiváncsian a további szép verseket, történeteket, szeretem olvasgatni öket kedves tanárnö.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gonda Julia
      Köszönöm szépen, örülök neki!

      Törlés