2020. június 24., szerda

maharal avagy mindenki rokona ...








van egy apai monda, ami szerint e hires gólemkészitő prágai rabbi leszármazottai vagyunk, (egyébként nem nagy kunszt; van neki vagy 10000 felderitett...)

ezt akkoriban hallottam féloldalról  Gonda Laci nagybátyámtól, Bécsben,amikor még nem érdekeltek a családfáink....

rá se kérdeztem, félfüllel tudomásul vettem,jé,  jó, rendben, azt se jegyeztem meg, hogy a nagymama (Barber) vagy az nagyapa (Gonda) felmenője-e, sőt azt is évekre elfelejtettem, azaz újólag ki kellett kutatnom,,- pedig azt is akkor modta nagybátyám hogy Guttmanok voltunk eredetileg!

most hogy igy gazdagodott a családfám, ámbár csak anyám anyai ágával, a Bakokkal,kiváncsisságból rámentem a MaHaRal oldalára, és kiderült hogy szegről végről úgy is rokonok vagyunk a Vele:::
"in-lawe"


(egyébként annyira stimmel a doldgod hogy a nyomdász ősök közt is voltak Katzok....)


Prágai MaHaRaL - המהר״ל מפר July Gonda ötödik nagybátyja feleségének 7. nagyapja!




na erre varrjatok gombot anyák, feleségek! :)


(egyébként azt tudtam, hogy Bak őseim személyes munkakapcsolatban álltak a Ma Ha Rallal Prágában, ők nyomtatták a könyveit!....

Na majd utánanézek ennek a hires apai ágnak is.....







2 megjegyzés:

  1. Gonda Julia
    olyannyira stimmel, hogy a nyomdász Ősök közt is voltak Katzok (Katz volt a Maharal 2. felesége)

    VálaszTörlés
  2. és azóta kiderült, hogy egyenes leszármazottgai vagyunk anyai ágon is! :)

    VálaszTörlés