2020. június 4., csütörtök

az irás nehézségei

Valamikor rég elképedve olvastam, hogy egy gépirónő munkavégzése mekkora fizikai munkával egyenértékű.  Lemérték.  Nos a számitógép billentyűit biztos könnyebb lenyomni, de én ott is ezt érzem, újabban. sőt, lassacskán már a tollas macskakaparásom is (hova lettek a gyöngybetűiem?) kifáraszt! Hát még az újraolvasása,  kitalálása, mi  lenne  ez, illetve a leragadó betűk pótlása, félreütések javitása...

Nehéz munka lett, valóban a irás....

(Kifullaszt...., de hogy lesz igy hosszútávú, nagyterjedelmű regényem, nem is tudom, legalább is hány rövidebb részletben kell nekiveselkednem?!)

****

Meg még valami zavar, hogy sokkal gyorsabban gondolkodom, mint ahogy irok...
Az irás mindig csak kullog a gondolataim után!
De ezen nem tudok segiteni.
S ez mindig is igy volt..
Épp ezért bizonyos értelemben hátrahúz az írás, és unom..
(de a kedvéért nem fogom lelassitani a gondolkodásomat, Isten őrizz! :)

25 megjegyzés:

  1. P.G: Ezért addig kötők, horgolok (miközben hírekkel hallgatok, és könyveket) állandóan, és addig, amíg az ujjaikat mozgatni tudom. Ezt ajánlanám mindenkinek, akinek az ujjai kezdenek lelassulni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kötni készülök! Horgolni szoktam.hegedülnom is kéne.

      Törlés
    2. T.K: Két napja én is megint kötök. Kis ujjgyakorlat.:) Nagyon kikapcsol. Nem feltétlen lesz belőle pulóver, de pillanatnyilag szórakoztat.:)

      Törlés
    3. P.G: Ha a hegedűles nyugtat, akkor miért nem hegedulsz? Miután nekem a hegedű a messzemenő kedvencem én biztos csinálnám. Így aztán marad a kötés, horgolas, és kertészkedés.

      Törlés
    4. Be kene hangolni.nincs kottatartom.stb (tudom, átlátszó kifogások :)

      Törlés
  2. De nem lassulnak inkabb hibaznak az ujjaim...

    VálaszTörlés
  3. K.R.M. Azt olvastam, hogy a kötés az agy jógája. Vagyis nem csak a kéznek tesz jót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. T.K.Erre soha nem gondoltam volna.

      Törlés
    2. K.R.M. Az Alzheimer-kór megelőzésében is van szerepe: http://www.mebt.hu/tartalom/kotes-az-agy-jogaja

      Törlés
    3. T.K. Köszönöm szépen!

      Törlés
    4. remélem, nem fenyeget, ámbár sese lehet tudni de akkor szerintem nem segit a kötés

      Törlés
    5. K.R.M. Akkor már nem, ez inkább prevenció az agykutatók szerint. (Nem ez a legjobb cikk a tárgyban, de most hirtelen ezt leltem.)

      Törlés
    6. köszönöm, elolvasom (szörnyű az a kór, de úgy látom nincs orvossága -prevenció se lehet tökéletes....egy egyetemi tanár barátnőm két évet küzdött vele, s végül legyőzte,teljeesen :()

      Törlés
    7. T.K. .én már tíz évvel ezelőtt is azt mondtam a barátnőimnek (viccesen), hogy biztos lépésekkel haladok az Alzheimer kór felé. A minap Debrecen gyönyörű képeskönyvét lapozva hirtelen nem ismertem rá az Ybl Miklós Főiskola fényképére, holott sok-sok éven át naponta jártam el előtte. Persze utólag jót mosolyogtam magamon, ugyanakkor mégis ijesztő, hogy ez előfordulhatott velem.

      Törlés
    8. K.R.M. Érdemes talán további cikkeket is keresni a tárgyban. És még a B-12 vitamin fogyasztásáról olvastam hasonlót.

      Törlés
    9. B12 sokmindenre jó, vérszegénységre, idegekre stb én olyan b vitamit szedek, amibe minden B benne van:)(komplex, bioextra)

      Törlés
  4. E.N. Esetleg felmondani ami eszedbe jut, majd később, "üres" időben leírni??? (Mindig gondolkodom rajta, de nekem nem igazán sikerült eddig...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. áh, már nem használok magnót, s az dupla fáradtság (másodszor nem úgy irnám)

      Törlés
    2. E.N. telefon hangrögzítő

      Törlés
    3. E.N. Igen, kétszer képtelen vagyok ugyanazt leírni én is

      Törlés
  5. E.N. Segíthetne, mikor tolongnak a gondolataink és adna valami munkát arra az időszakra, amikor meg nem. Vagy csak nekem vannak ilyen váltakozó periódusaim, hogy hol túl sok, hol szinte semmi gondolat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bizonyos szempontból az a "normális" más szempontból nem..:). szerintem igy van jól! mindent rá kell hagyni, úgy ahogy jön, semmit se erőltetni, azt hiszem (én is néha úgy érzem, hogy teljesen kiüresedtem, s aztán annál inkább tolulnak a gondolatok)

      Törlés
  6. Zs.B. Szertnélek hegedülni látni....

    VálaszTörlés