2024. január 18., csütörtök

Krisstóffy és Nagyapa meg az általános titkos választójog

 MEGIRTAM A     CIKKET  Kristóffy apropóján a nagyapámról (is)

u. i. volt egy honismereti összejövetel, amin erről a K-ról volt szó, mivelhogy makói születésű és lokálpatrióták lennénk, vagy mi a szösz



én sose hallottam ugyan róla, de az összejövetelen elhangzott - méghozzá jeles volt tanitványom Marjanucz Laci szájából, 



hogy milyen nagy volt ez az ember, mert hirdette az általános, titkos választójogot  1905-ben, elég válságos helyzetben (belügyminiszterként), ott is volt a koszorú előtte amivel később meg is koszorúztuk Teleky utcai emléktábláját

s nekem eszembe jutott pontosabban nem ment ki a fejemből az én nagyapám Dr Gonda Jenő, 



aki ugyan nem kapott emléktáblát, de emlékeztem rá, hogy ő később is küzdött az általános, titkos választójogért

sőt találtam egy újságcikket amiben együtt szerepelnek ez ügyben


aztán az is eszembe jutott  hogy nagyapámnak egyéb érdemei is vannak , ami a demokratizmust sőt humanitást illeti, hét még egy oldalban megirtam ezt is,,..




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése