2019. augusztus 13., kedd

harsona és ének a zsinagógában


hát nem tudom mit szólnának ezek a hithű "hoszet" ORTODOXaink...
mindenesetre egy se volt jelen közülük (hisz külföldre szóródtak) másrészt nem az ő kizárólagos tulajdonuk a templom, zenetilalmával együtt

korábban is mentem , hogy felkereshessem sír helyett az emléktáblát apám nevével, ami lassan már megközelithetetlen lesz az előtte elburjánzó bokroktól



ráadásul a múzeumból vendéglátásra készültek, egy nagy asztalon pogácsa, limonédé) de azért elfértem, időbe leültem bent is, a bima mögé , mivel előtte vannak széksorok középtájra gondoltam,de kiderült hogy a harsonaművésszel a beszélgetést ide szánták (a kalitákába)...tóraolvasás gyanánt...


sokan voltunk, állitólag még a nők számára fenntartott karzaton is

gyönyörű volt a harsona és ének, zongora, egy Bach korabeli szerzőtől (a végén rákérdeztem)



és érdekes volt a beszélgetés is, amiből kiderült félig titokban , hogy valaki azért is lehet Berlinben vezetőzenész, mert a budapesti fesztiválzenekarból elüldözik ( nevet nem mondok...de most is majdnem sírt... )

de nem csak Bach korabelit játszik, ez a Fehér András (amúgy Liszt díjas)hanem kortárs zenét is, és ennek kapcsán hangzott el  ez a megjegyzendő mondat, amit neki egy tanára mondott:

 Drága fiacskám, keresd az újat!

augusztus 5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése