2019. július 26., péntek

Wagner?

apám szerette Wagnert, most megkérdeztem volna miért

Puccinit, a Bohéméletet, (Kabátária)a Rigolettót értem

sőt Joceot s az Ulisszesszel, Villont is

de a Wagnert.... egy-két darabrészlettől (amit nehéz kiválasztani, a végtelen folyamai miatt) (pl a Dal az esthajnalcsillaghoz) számomra emészthetetlen, és végtelenül nagyképú


julius 25

miután ezt irtam, hallom a Tannhausert kifütyülték tegnap Bayreuthban az ünnepi  játékok nyitó előadásán!lehet, hogy nem vagyok egyedül, vagy csak a moderm rendezésnek szólt?)

Ma Lohengrint közvetitik délután, kiváncsi vagyok.

5 megjegyzés:

  1. hái épp a nyitány közben értem haza, ez is elmegy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. T.L. Wagner az opera csucspontja.

      Törlés
    2. tudom, hogy te is szereted, én az operákért se vagyok annyira oda (különösen az összekötőrészekért) de épp most a Lohengrint hallgatom (Bayreuthból, a második felvonás vége felemelö volt pl)

      Törlés
    3. Sz.I.É.Wágner nekem militáris .Nem tudom miért,de erőszakosság árad belőle .Nekem csak nyomokban elviselhető.

      Törlés
    4. valóban nyomokban, van pár szép dallama, elvétve, de tényleg csupa erőszak állandóan le akar hengerelni:)

      Törlés