2023. október 27., péntek

megfojtott órák

 SOKAT RÁGÓDTAM, MENJEK-NE MENJEK, ALIG JÁTSZANAK NÉZHETŐ FILMET A MOZINKBAN ÚJABBAN


Scorsese mégis csak egy név, meg di Caprio is (akkor még nem is tudtam, hogy Robert de Niro is játszik a filmben)

végül rászántam magam egy 8 órai kezdetre beültem, a több mint 3 órás filmre, de gondolva,  legfeljebb majd közben szunyokálok kicsit..

hát egy másodpercre sem csuktam le a szemem, végig érdekfeszitő volt a film, mi több, izgalmas...

igaz, csak hárman voltak rajtam kivül, de meglepődve tapasztaltam a hangos feljajdulásaimat (ők viszont csémcsogtak a kukoricájukkal, igy nem bántam, hogy netán zavarom őket)de egyszerően nem lehetett kibirni máshogy azokat a barbár szörnyúségeket , miket elkövettek "fehér" barátaink", az indián őslakosokkal szemben, puszta nyerészkedés (tolvajlás) ürügyén..

R de N , a nagybácsi "keresztapa" szerepében, eltorzult arvával  hátborzongatón körmönfont  gonoszságával, mit ráadásul negédességgel lepelezett

a kis unokaöccs, a butaságával, korlázozottságával túnt ki , (hogy tudott ennyire átváltozni az a szép arca? )



döbbenetes volt az egész film!

egy furcsa szerelemmel a középpontban, ami azért ennyi halált és gonoszságot nem állhatott ki ami körötte zajlott

még a jóindulatú de ostoba , - nagybátyja orránál fogva  vezetett- fiú se győzhette le



csodás volt az indián asszony méltósága, ereje-szépsége - mindvégig

örülök, hogy legalább ő megmenekült...


nameg mn is ?) a több mint három óra elteltével, végre friss levegőn...

(kell egy icipici happy end a nézőnek is)





6 megjegyzés:

  1. KLári Jámbor
    A születèsnapom alkalmàból mentünk moziba, Dunaújvárosban is van Kult mozi, itt a kis teremben vetítettèk. 3 óra 15 perc volt, de minden pillanata lekôtôtt. Dôbbenetesen szèp a kèpi vilàga ès ugyanilyen a zenèje is.. Az indian felesèg mèltòsàggal teli szomorúsàga varàzslatos volt.,/ a szinkron hangja is/ Fàtyolosan sejtelmes. Caprio elkèpesztôen hozta a hatàrtalanul ostoba de legalàbb ennyire kapzsi unokaôccs ill fèrj. alakját. Meg tudnàm nèzni újra. Ui: Velünk együtt 9!-en nèztük vègig ezt a varàzslatot.

    Gonda Julia
    KLári Jámbor egy húron pendülünk...



    Gonda Julia
    De kevesen vagyunk (Dunaújvárosban és Makón is 🙁


    VálaszTörlés
  2. Gábor Kormány
    Julia kérem ne spoilerezzen! 😀
    (Köszönöm az ajánlót!)

    Gonda Julia
    Gábor Kormány én nem ajánlókat írok...inkább tudósítok...ne olvassa el előre!

    VálaszTörlés
  3. Gábor Kormány
    Gonda Julia már elolvastam 😀 😀

    Gonda Julia
    Gábor Kormány máskor

    VálaszTörlés
  4. Erzsébet Tarnóczky
    Remek film, vasárnap délután körülbelül 3o- 40 néző társammal élveztük ezt a nagyon szép és megrendítő filmet .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gonda Julia
      Ó.örülök a tömegnek...s hogy nem akkor néztem 😉

      Törlés
  5. Tamás Gábor
    az első előadáson is öten ültünk bent..)). amúgy a könyv ismerete nem árt, itt az FBI kissé kimaradt, háttérbe szorult.


    Gonda Julia
    én azt nem bánom, bár sokminden indokolatlan ugrás volt a nyomozásban

    VálaszTörlés