2023. október 23., hétfő

Blokád - 1956 -1990-2023

 EGÉSZ NAP ITTHON ROSTOKOLOK

október 23 - nemzeti ünnep

nem szeretem általában az ünnepeket

azokat különösen nem amiknek apropójáról  vannak személyes emlékeim...

mert nem fenékig tejfelek azaz szépek!


tegnap későn ugyan de bekapcsolódtam a Blokád c filmbe, ami ezekről a napokról IS szólt




van ott egy jelenet ahol a megszólalásig hasonló szinész-Gorbacsovnak szemére veti  Antall József  (alias Seressa Zoltán)

hogy a főtitkár úr nem kért bocsánatot a magyaroktól 56-ért, jó lenne , ha megtenné.....

de a főtitkár válasza elutasitó :

"'56-ról az értékelésünk változatlan. Volt ott egy tüntetés, ami haladó szellemű volt, de átfordult 

gyikolásba és terrorba...


sajnos az én véleményem hasonló ...


/és ezt féligmeddig tanuként mondom.../


de azért 7 óra felé mikor kint zajokra lettem figyelmes, kinyitottam az ablakot, hogy lássak valamit legalább a lovasfelvonulásból


a fáklyás felvonulók idén elkerülték a mi utcánkat



sokszor jó lenne ha a történelem is elkerülne bennünket!!!!




(




3 megjegyzés:

  1. Nagy Judit
    Ugye Gorbacsov nem kért elnézést!A hâborúért 56 ért.De Jelcin mâr igen!

    Gonda Julia
    igen, a film szerint is, meg is indokolta! ott az a szó a képen - a blogban részletesebben kifejtettem

    Gonda Julia
    de 56 nem háború volt!

    .
    Nagy Judit
    Gonda Julia tudom tanârnő a II.vilàghàborúra gondoltam.

    Gonda Julia
    az előbb volt (45-ig)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy Judit
      A vessző elmaradt.

      Gonda Julia
      a háborúért miért kellett volna, az egész más felállás volt!

      Nagy Judit
      Gonda Julia Bocsânat akkor félreértettem valamit.

      Gonda Julia
      Nagy Judit azt hiszem ! ki tanitotta a törit (és mikor is) mert sajnos az is valtozik 🙁

      Gonda Julia
      [Nem csak áldozati szerep van!)

      Gonda Julia
      (Bonyolultabbak a dolgok...)

      Törlés
    2. Nagy Judit
      Gonda Julia mit tanítottak nekünk.?56 ellenforradalom,népfelkelés.Aztàn forradalom.A hàborúra visszatérve rossz oldalon àlltunk.De amit nagyanyàinkon elkövettek az oroszok azért is nyugodtan kérhettek volna bocsànatot!!!


      Gonda Julia
      igen, ezért irtam, hogy "bonyolult" (jobb lenne ha elkerülne...) én úgy emlékszem, hogy mi támadtuk meg a SZut - ha nem lenne tragikus azt mondanám nevetséges

      Törlés