2023. március 1., szerda

nagybátyám színészismerősei

 tegnap későn az M5-ön láttam egy rövidfilmet Kabos Gyuláról

főleg dokumentumokból; újságcikkekből, régi újságfotókból, villám interjukból

ezek közt tűntek föl  ismerős arcok

mind Gonda nagybátyám szinész ismerősei

akiket részben igy én is ismertem  valaha


rögtön Keleti László tűnt föl, 



akit személyesen nem láttam ,(bár Szamócaként bruhaházni rendszeresen hallottam vasárnap délelőttönként , kisgyerekként a  Csimbumm cirkuszban. (vele toltak ki mindig és azért bőgött mimózaként de harsányan, meg butácska is volt) - imádtuk


a nagybátyáym valami könyvet vitt neki vagy inkább kapott tőle, mikor egyszer Pesten volt, a hatvanas években, ami hozzám is került , már nem emlékszem pontosan, de arra igen, hogy Illés Bélától volt a Kárpáti rapszódia, mert hogy onnan származunk(?) lKárpátaljáról.. (el kéne már olvasni, bármennyire is kiment a divatból, emiatt)....


később Fenyvessy Évát láttam.hallottam Kabosról beszélni (hiszen partnere is volt (apja) pl a Hyppolit a lakájban...



őt régebben ismertem személyesen.  a hatvanas évek vége felé, egy  , mellőzött, rossz passzban (már)tán akkor nyugdijazták az Operettből(?) -mindenki őt vigasztalta, Bécsben volt Bársony Rózsika vendégeként, de nálunk is volt nem egyszer-nagyon szerény és panaszkodós volt akkoriban...le volt törve



Bársony Rózsika viszont (a



 vendéglátó, ki nem egyszer vendégül látott minket is (annál is inkább, mert azon a nyáron nagybátyám felesége a Rivierán nyaralt egy barátnőjével, egy jó darabig,  igy magunkra voltunk hagyva kicsit a nagybátyámmal)...többször vacsoráztunk is a Rózsikánál, ki nem csak táncos-énekes szinésznek,



de háziasszonynak is ragyogó volt

(régi szinházi ismeretsége-jóbarátja nagybátyámnak)

emlékszem, mondta, hogy a mosolyom tiszta Gonda, meg hogy ne válasszam el középen a hajam, mert az előnytelen (mindenkinek, aki nem teljesen szabályos arcú - meg is fogadtam a tanácsát, csak mostanában magától néha középen válik szét a hajam , de már mindegy neki is meg nekem is)


és már senki se él

csak még én a képernyőre és a múltba  meredve...








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése