2023. március 12., vasárnap

FRIDERIKUSz MEGLEPŐDÖTT 2007 FEBR 22

 


FRIDERIKUSZ MEGLEPŐDÖTT


A tegnapi Friderikusz Most – ban a Figyelő „Ilyenek lennénk?” közvéleménykutatását elemezgették, amiből kiderült pl. hogy a magyar diákok 18.3%-át zavarná, ha zsidó lenne a padtársa. (sic!)


Nem tudom, ez a „Most” mit jelent, és rosszabb vagy jobb volt-e a helyzet az én iskoláskoromban. (Még korábban biztos rosszabb.). Fridi mindenesetre meglepődött, mert többre számított(!)- „figyelembe véve az antiszemitizmus terjedését” - én, naiv, viszont kevesebbre, sőt, egyáltalán nem gondolnék ilyesmire, hogy valakit zavarna, hogy zsidó a padtársa, nahát, ilyet, és gyors számítást végezve egész elszomorodtam, ha visszavetítem ezt az adatot, s évente csak 1-2 padtársat számolok tanulmányaim idejére (az egyetemet kihagyom, mert ott önként ültünk egymás mellé) – akkor ezek szerint: 1-2 embert biztos zavart, hogy mellettem kellett ülnie – és nem is azért, mert sokat fecsegtem órán, vagy mindig elkértem a radírt, mert az enyém mindig elgurult...stb... jaj, szegények!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése