2023. január 7., szombat

A Boleyn lányok

 egy filmet láttam Boleyn Máriáról, azaz a másik Boleyn lányról, mert ugye  a Boleyn Anna volt a hires(ebb), a történelemkönyvekben megmaradt

én nem is hallottam korábban Máriáról

a film valójában a testvérekről szólt, akik -  lehet mondani - egymás ellenetétei voltak, de elválaszthatatlanul összefonódott sorsuk

és számtalan tanulsággal is szolgáét alkatuk, jellemük különbözősége

azt persze ne feledjük el, hogy a pontos hitelesség számbavehetetlen ennyi idő után, s különben is egy művészi azaz filmes feldolgozásban

tehát tekintsünk el a történelemtől (ahogy a film is nagyjából , számos vonatkozásban -tehetett)

mindenesetre két szinésznőnek remek játéklehetőséget kináltak a szerepek :.. 

Natalie Portmann (Anna) és  Scarlett  Johannson (Mária)



Anna a temperamentumos, megfékezhetetlen, szilaj, okos lány (és mégis butaságot követ el...)

húga a szelid, szolid, engedelmes, jólelkű, békés de ugyanakkor bátor is

Bár nem tudja megmenteni testvérét, de legalább magát megmenti minden helyzetben a... szelidsége, jósága.. nagyravágyásának hiánya

azt hiszem kivel hogy bánnak, az önmagában rejlik

(jó példa erre, mikor Anna megkérdi Máriától Henrik durva lerohanása után, hogy vele milyen volt, csakis azt mondhatta, mert ez az igazság, hogy gyöngéd!



1 megjegyzés:

  1. Gonda Julia
    Remek film volt...majd írok róla!

    Aranka Árva
    Tegnap éjjel is volt a Tv.ben, többször volt most a napokban. Csodálatos történet.

    Gonda Julia
    én akkor láttam a Dunán (mediaklikk) . csodás? inkább hátborzongató!!!

    Aranka Árva
    Gonda Julia Számomra, egy olyan történet, aminek rengeteg tanulsága van a nézők számára.

    Gonda Julia
    az biztos (de számomra nem "csodás")

    Ágnes Piskóthy
    Aranka Árva Igen és minden alkalommal nézem👍

    Aranka Árva
    Ágnes Piskóthy Igen, én is így vagyok vele.

    Gonda Julia
    nekem azért elég volt egyszer 🙂



    VálaszTörlés