2018. szeptember 20., csütörtök

foltok tündöklése és bukása

fehérbe öltöztem
jom kippur van
hosszú nap
bőjtje

rózsák a ruhámon
alul és ujján
fent kis dísszel

nade lejjebb
pont a szívemnél
egy pirosas folt

a korhely
levesem
leettem

vajon hogy
mikor alig ettem
belőle
egy-két kanálnyit

de kifolyt a ruhámra
s később látom
lejjebb is
három pötty
függőlegesen

marják a
gyomromat

hogy tüntethetném
ezeket el?

mindennek
nyoma van

a vétkeknek
különösen

*********************

na és akkor
erre varrjál gombot:

végigimádkoztam
a templomban
a délutánt

ovinu malkenu
atyánk, királyunk
töröld el és tüntesd el 
vétkeinket
és bűnünket
szemed elől

***

este hazamentem

s az ételfoltokat
hiába kerestem

eltűntek
nyomtalan



12 megjegyzés:

  1. de tényleg! :) ma, nappali fényben sem látni! nyomtalanul eltűntek...

    VálaszTörlés
  2. B. É. Nagyon szépen imátkoztál és a vétkek eltűntek . A lelki vétkek ! Az ételfolt az nem is volt ott!!

    VálaszTörlés
  3. Dehogynem, kifakulhattak a napon? Nyomuk sincs... rejtély

    VálaszTörlés
  4. az, direkt kimentem vele a napra, megnézni, meg a másik felét is (nem vettem-e fel véletlenül forditva .. ) de nem. fura, legalább halvány nyom lenne...

    VálaszTörlés
  5. B. É. Egy jelet kaptál az imádra

    VálaszTörlés
  6. nem tudom, lehet, hogy ima nélkül is eltűnt volna(?), de ez igy szép!

    VálaszTörlés
  7. B. É. Én is így gondolom . Ez így igaz!

    VálaszTörlés
  8. P.G. Ez az amit en csinálnék. Uj korhelylevest (mi a csoda az?) csinálnék, magamra tennék egy fehér lepedot, es kicsurgatnam ugy, amilyen közel tudod raloccsantani.
    Aztan pontosan követnem amit a ruhával csinaltam, mínusz az imádság. Aztan megnézném.

    VálaszTörlés
  9. már én is gondoltam rá :) étteremben ettem. elég hig volt, de még órákkal később látszott! csak estére nem! (paprikás a leve... azért piros)

    VálaszTörlés
  10. Sz. M. Nem a hogyan és a miért a fontos, hanem a hited !

    VálaszTörlés
  11. ? azért nem olyan egyszerű ez! (épp, mert "hihetetlen" :)

    VálaszTörlés