2018. szeptember 17., hétfő

első emlékeink

Nádas könyvét olvasom (muszáj mert rámírtak a könyvtárból),

érdekes, ahogy kutat a legelső emlékeiben, és találgatja hogy hiteles-e. (Még csak alig két éves volt és bombázástól rájuk dőlt a lépcsőházban egy fal és mögötte az udvarról lángoló fákat látott (a la S. Dali)..de később kiderült, hogy a nyers akácfa igenis éghet...

nos nekem egy hasonló emlékem van ugyancsak alig két (inkább másfél ) éves koromból

rohanunk a sínek mellett(mindent alulnézetből látok én is!) és fölöttünk bombák sikoltoznak (lentről kicsiknek és apróknak látszanak), rohanunk előre...be valami vasúti épületbe

aztán sokáig semmi emlék

úgy látszik a brutalitás, betört ránk, abnormálisan idő előtt, háborús emlékeinkbe...

****


(hogy is várhatták/várhatnák el tőlünk, hogy "rendes, normális gyerekek, emberek" legyünk?

ilyen elemi emlékekkel....

***

u.i. bárminemű párhuzam csupán az azonos jellegű korai emlékeinkre vonatkozik...

persze következményestől kinek-kinek...)

5 megjegyzés:

  1. Amikor megszólalt a légvédelmi sziréna, az kibírhatatlan volt. Csak üvöltött vég nélkül, mi meg rohantunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és ugye hogy megmaradt?!...

      Törlés
    2. Igen. Az üvöltő szirénahangba belehasítottak a repülőgépek, egyre közelebb jöttek.Féltünk, rohantunk. A háború után sokáig nem járt repülőgép a mi vidékünkön. Pesten hallottam először repülőgéprobajt. A hang felidézte a régi rettegést. Féltem békében. Így maradt neg.

      Törlés
  2. ja, és fontos: sokáig nem tudtam, hogy mik azok a kis levegőben levő micsodák csoportosan...(nem volt nevük, csak láttam őket és hallottam), arról is később lett tudomásom, hogy miközben deportáltak bennünket a vagonokban, bombázták sz útvonalat

    VálaszTörlés
  3. Katika Szekeres Ferencné
    Na majd elolvasom. Most én Kossuthról olvasok.
    Válasz
    5 é.
    Gonda Julia
    1300 oldal kb
    Válasz
    5 é.
    Módosítva
    Katika Szekeres Ferencné
    Nem szeretem a 200 oldalas könyveket.
    Válasz
    4 é.
    Gonda Julia
    Ez tobb mint hatszor annyi 😉
    Válasz
    4 é.
    Katika Szekeres Ferencné
    Aha kiszámoltam.
    Válasz
    4 é.
    Katika Szekeres Ferencné
    🤔🤔
    Válasz
    4 é.
    Gonda Julia
    De nem a mennyisegen mulik

    VálaszTörlés