2018. szeptember 10., hétfő

felelet

Tudom, hogy
másképp nem
tudsz megnyilatkozni
csak bennem
és általam

mégis

most arra kérlek
szólj vagy
látsz vagy
hallass vagy
éreztesd
valamiképp
hogy létezel
különben én sem
lehetek

imádnak
imádkoznak hozzád
s te rejtőzködöl
hogy bírsz elviselni
ennyi hozzádfordulást
választalanul?

tudom
vannak "megtestesüléseid"
hogy könnyebb legyen
a személyes kapcsolat
de azért mégis
te vagy az
aki nem felelsz
s pedig akitől
választ várunk

de te néma vagy
kezdetektől fogva
makacsul hallgatsz
süketen
és vak vagy
és érzéketlen
vagy annak
tetteted magad

egyáltalán
miért is beszélünk
hozzád?

Jaj Istenem
ki vagy
hol vagy
vagy?

Felelj végre!

**********

Szegedre menet írtam

aztán Szegeden hirtelen megláttam, még az Arkad átkelőjénél:


a zsinagóga távoli egy tornyát, s rajta a Dávid-csillagot,


aztán meg a zsinagógához érve, feltűnt, hogy fent a Tizparancsolat még napban fürdött


értem

a rabbi újévi beszédéből két mondat ugrott ki, többször is:

"Válaszd az életet!" "Válaszd a jót!"



Legyünk beírva a jók könyvébe! Az élet könyvébe...


***

Befejeztem a verset. Azaz írtam hozzá egy záradékot:

örülj  hogy
nem hallhatsz
megsüketülnél

örülj hogy
nem láthatsz
megvakulnál

örülj hogy
nem tapinthatsz
megégetődnél

örülj hogy
vagy

s benned a
válasz

*****




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése