2022. november 24., csütörtök

elfáradva

 mi újság, hogy vagy  - kérdi lányom esténként a telefonba

semmi különös  igy én (mert általában nincs is)

ő meg_  no news is good news (ha nincs hír, az jó hír) 

de azért ha megkérdi még egyszer hogy vagyok, hogy egész pontos legyek ezt mondom

sehogy vagy részletesebben: nem vagyok jól, de rosszul se

ez a pontos válasz

fáradt vagyok - ez az igazság

az idő teszi valószinúleg, mert  elfárasztott...ELfáradtam... s ez nem is csoda (?)

***

(épp most olvasom a 60 éves Darvasit köszöntő beszédében  - utalást Ilia tanár úrra , aki nemrég volt 88. és szerényen mindig háritja az ünneplést: "a kor nem érdem", ezt cáfolja lányom, és én is joggal, a megélt majdnem 80-ammal, a kor igenis érdem...s önmagában is!  akár a hősiesség szinonimája is lehetne)

4 megjegyzés:

  1. Vicei Károly
    Örülök, hogy Ilia tanár urat megemlíti. 1968 végén közölt tőlem (is) verset a Tiszatáj Fiatal... költők című antológuájában. Hajh, de sokan meghaltak abból az együttesből!
    Jó napot kívánok...!
    Válasz9 p.
    Gonda Julia
    Vicei Károly ő mindig is figyelemmel kisérte és nagy becsben tartotta a határontúliakat! (mikor még egyáltalán nem volt ez divat, sőt!) emlékszem ezt mondta rájuk: "teher alatt nő a pálma"!

    VálaszTörlés
  2. Júlia Jusztina Pásty
    Ilia tanár úr minden évben felköszönt születésnapomon, én is őt. A villamoson is gyakran találkozunk.

    Gonda Julia
    Júlia Jusztina Pásty minden(ki)re figyel

    Júlia Jusztina Pásty
    Gonda Julia neki is nehéz az öregség

    Vicei Károly
    Júlia Jusztina Pásty, tudom. Évtizedekkel ezelőtt, évről évre küldött nekem is születésnapi lapot

    VálaszTörlés
  3. Hirsch Manyi Maria
    Izraelben azokat hivjak :nudnyiknak: akitol megkerdezik hogy hogy vagy es ok eliskezdik mondani🤣😂

    Paloczi Gabi
    Mindenki ebben a korban faradt

    Gonda Julia
    ez némileg megnyugtat, másrészt elkeserit!

    VálaszTörlés
  4. Paloczi Gabi
    Nem sok a valasztek. Mi a jobb, fiatalon hirtelen meghalni, vagy oregen lassan.
    Ha bele gondolsz mennyi fiatal hal meg, akkor szerintem jobb oregen.
    Ne fenykepezd az arcodat naponta tobbszor. Ugy sem valtozol percrol percre. Igaz soha nem szerettem, ha fenykepeznek, de ahogy nezem, van amikor 2-3 kepet is keszitesz magadrol.

    Gonda Julia
    Paloczi Gabi MIÉRT ZAVAR? én mindent fotózok, s nem csak magamat... (sőt mindent le is jegyzek, amikbe kedvedre belekötsz 🙂

    VálaszTörlés