2022. november 16., szerda

egy tábori levelezőlap

 féltett dokumentum, 1944-ből, március 17...apámtól, a bori munkaszolgálatból

az utolsó "életjel" tőle

(a Levéltárból kaptam évtizedekkel ezelőtt, egy paksamétában, amiben anyu összeszedte a hadigondozási kérelméhez iratokat,,,)...

ceruzával irt, el is halványodott, azaz ez egy fotó fotója, ezért ideirom a szöveget...


   Drága Dusikám,

én is örülök neki és helyeslem, hogy anyám 
lelátogat egy időre Magukhoz, unokanézőbe.
Valószínű, hogy már ott is van.

   Laci lapját egyelőre hiába várom. De na-
gyon jól esett  a rá vonatkozó jó hír.-

   Egyébként most nekem is jó sorom van:
kölcsönkaptam egy Magyar Csillag számot. Nem
érdekes mindig csak "A szellem, hétköznap"-ot 
olvasni.

   Üdvözlöm kedves anyósomat, anyósát, anyósa-
ink unokáját, last not least Erzsit: és a töb-
bieket. Csókolja                            Karcsi                




semmi panasz, csupa kedvesség, közvetlenség, és szeretet, hányan vannak megnevezve! (anyu (Dusikám) nagymama(anyós), anyukája(anyu anyósa) , én meg anyósaik unokája....Laci (az öccse),Erzsi (anyu nagynénije, aki eredetileg apu főbérlője volt, s ő ismertette össze a szüleimet tulajdonképpen). és utólag: a többiek azaz feltehetően anyu nővére, bátyja,, sógora, sógornője, gyerekeik...) s aláirva: Karcsi....

és mennyi elhallgatás (magáról csak az olvasás,az  irodsalom,  a filozófia szeretete,...(

szívfacsaró... testamentum

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése