2023. november 18., szombat

egy rendes taxis

 el is voltam kicsit késve, meg sok cipelnivaló könyvem volt, meg főleg esett az eső, igy úgy döntöttem, hogy taxit hivok a levétári interjúmra

kis ösz ember volt a taxis, tudta is, hol a levéltár, még azt is hogy előtte óvoda volt (az eredetileg Bécsi polgármestereri villáról nem) Hamar oda is értünk, most nem kelletrt kerülgetni senkit,1200 ftot kért, de csak 2000esem volt, mondtam, elég ha 500-t ad vissza, bár erősködött, hogy biztos van 200Ft-om,csakhgy én nem akartam kotorászni, zsebekbe, ridikülreteszben, a 2000t is előre elkészítettem

pár óra múlva, az interjú végeztével,  még mindig esett az eső,  megint hivtunk taxit, és megint a kis ember jött,megint 1200ft volt a viteldij, bár most kerülni kellett! és most már csak 5000esem volt, azzal fizettem, megint hiába kért 200ft-t, számolom, szótlanul négy ezrest adott vissza, erre mégis csak előkotortam a ridikültreteszemből egy kétszézast, milyen rendes ember, még ő akart nekem adni..."borravalót"...

egyszer a régi időkben már jártam igy, pár hónaposan vittük SZegedre  kislányomat csipővizsgsálatra, s az akkori fiatal sofőr, még segitett is nekünk a holmik cipelésében..)

voltak, vannak még rendes emberek is, nem csak hiénák!

2 megjegyzés: