2023. december 28., csütörtök

BAK (BEN KEDOSIM) ŐSEIM EMLÉKÉRE 2022 DEC 28

 Ha a gyökér szent, az ágak is azok (Róm. 11.16)



a vértanúságot szenvedett embereket mind a katolikus  mind a zsidó felekezet  szenteknek nevezi és tartja.


vannak zsidó családnevek, amik valóságos síremlékek, kiket igazságtalanság ért,  , ilyen a BAK

a b. k. betűk, miknek jelentése feloldva Ben Kedosim azaz szentek gyermeke.
Prágában már századokkal ezelőtt is élt egy ilyen nevű, könyvnyomtatással foglalkozó család...jegyzi meg Hajdú (holott a geni szerint is ez a Bak család u

"szentek/mártirok gyermekei"

ezek mi vagyunk, kutatásaim szerint már 1470 óta ez a nevünk: BAK

ugyanis a BAK név mozaikszó

a "bene kedosim" rövidítése

ami jelentése angolul "children of martyrs"  ,(rabbinak készülő) - vőm szerint a héber kedosim szentet jelent "szentek gyermekei " a (bene ) kedosim jelentése, állítólag hébérül a szent, jelentése szinonimája a mártírnak (nem katolikus értelemben értendő a szent  szó vértanúnak)

hát nem is tudom...

zokogok

ha a mártír adott, akkor próféták is voltak őseim vagy már ők is,..... mártírok gyerekei, nem csak előre megjósolták, hogy én az leszek

mert hát én biztos hogy mártír gyermeke vagyok, (ha Gonda is, bár a Guttmann meg jó embert jelent)  azért  sose rosszabb jelentésű neveket, bár lélekben , hiába anyai a BAK  ág, én most már BAK is vagyok! és az is maradok....


egyébként abban az időben még nem is volt szokás külön vezetéknévvel is rendelkezni, biztos nyomós okuk volt a megkülönböztetésre


gyanaz! ilymódon kétszer is megkaphattuk ezt a fájdalmasan elismerő nevet,,,,,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése