2023. december 15., péntek

Károlyi Csaba elismerése (is) Timiről

 a litera körkérdésre

az És főszerkesztőjének válaszában kemelt szöveg:



Turi Tímea Egyszerre egy beszéljen című kötete lenyűgözött. Ez a szerző negyedik verseskötete, eddig is jó költő volt, de szerintem most már nagyon jó, le a kalappal. A versbeszéd személyes és általános egyszerre. – 

***

Ön számára ki az év felfedezettje?

Turi Tímea: Egyszerre egy beszéljen című kötete lenyűgözött. Ez a szerző negyedik verseskötete, eddig is jó költő volt, de szerintem most már nagyon jó, le a kalappal. A versbeszéd személyes és általános egyszerre. A szerepverseket különösen szeretem, az a kérdésük, mit lehet kezdeni a nagy mitikus történetekkel a szerző magánmitológiája szempontjából. Az Ószövetség vagy az Odüsszeia női mellékszereplői mit tudnak mondani a mai női szerepvállalások szempontjából.

Tudom, megoszlanak a vélemények, de nekem nagy élmény volt Kellerwessel Klaus Hátam mögött a hulló porcelán című első verseskötete.

(K.K kötetét meg Timi szerkesztette - mellesleg, vagy inkább nem mellesleg)

https://litera.hu/magazin/interju/korkerdes-2023-karolyi-csaba.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése