2023. december 15., péntek

emberi rendőrhang

  "nincs világitása , menjen a járdárac


már sötét volt, toltam a biciklim, ma járdán, majd ráültem, elkanyarodva a kocsiútra a zsinagóga előtt a spari bevásárlásomból jőve

két autó is tűnt fel a bal oldalon

az első lassitott

akkor vettem észre, hogy rendőrkocsi

a vezetője kiszólt valamit, nem értettem, rákérdeztem, megismételte, szelid hangon:

ha nincs világitása, menjen a járdára

épp be akartam kapcsolni,s valóban a kezem is rajta volt már a fehér mütyürön (amit azután vettem a kinaiban miután elütöttek a gyalog tolt biciklimmel a járdán)


a jóindulatú rendőr elgondolkodtatott:

két okból is:


nem büntetett meg a kivilágitatlanságomért

és a járdásra késztetett (ahol valójában , eredetileg tilos a kerékpűrozős 

(emlékszem, mikor nem ennyire barátságosan szólt rám egy régi rendőt, s ijedtemben üttorőbecsületszavamat adtam, hogy többé nem biciklizek járdán...)



4 megjegyzés:

  1. Olyan jó hallani egy szelíd hangot, pláne olyantól, akitől nem számítunk rá. Az a rendőr nagyon rendes volt.

    VálaszTörlés
  2. Aranka Árva
    Nagyon tetszik ez ( úttörő becsület szavamra) nagyon régen hallottam.

    Gonda Julia
    Aranka Árva mikor még voltak (-unk)úttörők..meg becsület!

    VálaszTörlés
  3. https://aliz-napok.blogspot.com/2022/03/a-megszegett-uttorobecsuletszo-2010.html

    VálaszTörlés