2021. április 19., hétfő

Paulinyi,_Finali (meg kicsit én is)

 már épp menni készültem, postára, boltba, amikor Paulinyi élő műsorába ütköztem, végül a képernyő előtt ragadtam, nem csak mert szinte minden elérhetó (ingyen) online műsorát megnézem, de most a téma is különösen érdekelt

s épp a zsidó vallás egy rabbi képviselője (Finali) beszélt a halálon túlról

ez azért is érdekelt, mert tudomásom szerint a zsidó vallás nagyon szűkszavú e téren (s tán épp életközpontúsága miatt)

jópár kérdést feltettem, (a kommentekbe, szokásos felszólitásra)ezekból, párra választ is kaptam...



 

--

Kiderült hogy pl a reinkarnáció tana nem áll távol a zsidó vallástól!

16:09

a reinkarnáció - tetszik! 🙂 (egyébként tudtommal az "Újszövetségben" is eredetileg benne volt, csak valamilyen zsinat után kihagyták! ott pl Illés (azaz Elijahu) tovább "Keresztelő János" vagy nézzük a SZineváltozást



21:55

én eddig a Seol ról tudtam (mint túlvilágról) most nem hallottam még róla - egyébként tudtommal a zsidó vallásban nem sok szó van minderről! (tán a vallás életközpontúságával is összefüggésben) (hiszen a temető is Bet Chahaim vagyis az Élet Háza)

ezekre nem kaptam választ  bár nem is kérdések..


F. G.,
" az igaz embereknek, cadikoknak, szenvedése és halála megtisztitást hoz a közösségnek és generációjuknak megváltást 

P.T.

picit rimel Jézusra (aki elvette ezt (az ősmegváltásban)

F (csak azért emlitette, higy ezzel utalajon rá, a keresztény hagyomány nem a semmiből jön, csak ez minden generációban megismétlődik (pl a hinduizmusban a guru...felelősségvállalásában...

volt egy kérdés a szellem.lélekt.tudat kapcsolatáról
nefes  állatban is van
ruah  szellem
nesama amit belénk lehet az Uralkodó a teremtéskor, az az isteni szikra, ami hasonlatossá tesz minket hozzá, isteni képmássá...


Na és akkor jöttem én? reagálásokban? P. mondta

32, 30  -kor : Juli, Gonda Juli irja, szia juli (igen, ez én vagyok - régi ismerős:)  :)

mondja F-nak, hogy kell kiejteni, ezt forditsd le a többieknek

ez a "cadikok halála megváltást hoz", az valóban rimel Jézusra valóban, ő is lamed vov ill cadic (egy igaz ember lehetett persze..

F.G, lamed vov (hm ezt eltoltam hiszem abból mindig 36 van (J meg csak egy volt)

2 héber betű, a zsidó hagyomány igy nevezi meg azokat az igaz embereket, akik cadikjai a világnak, akik minden generációban velünk együtt élnek és érdemessé teszik a világot , hogy fennmaradjon, l v azt jelenti hogy 36 igaz ember van minden generációban a földön , s az ő jóságuk miatt sosem fog elpusztulni a föld, amig velünk vannak a lamed vov cadik....

(18 az élet szó számkódja, 36 - kétszer élet)

ez tartja fenn a világot

hogy Jézus tagja lett volna, nem tudom, nem tudom , valószinű , lehet -igy reagál F

Majd P:  jó kérdés , nyilván, azért zsidóság és kereszténység  együtt haladt az elején (Ószövetség, Újszövetség?), de hogy ezekbe a kategóriákba hogy vonja be a zsidóságot - kételyének adott hangot- 
 s mintha te F.G, is a válladat vonta volna... (?) (én nem vettem észre, mindenesetre tán egy kicsit túllőttem a célon, de a lényeget tekintve szerintem nem!)

 nem tudom P tud-e róla, hogy J zsidó volt s maradt , remélem...

--

36,04
újra Gonda Julit idézem.  "a test egy kabát" - ez is emlékeztet a reinkarnáció tételére (30,00)
 
igen, nem csak a reinkarnáció tételére egyébként, hanem v sz a mai tudatkutatás legújabb valóságképére-.a test egy távirányitós avatár" egy tapasztaló gép.. ami rendezkedni tud az itt és mostban - a tudat egy nonlokális jelenség - 

F sok ilyen héber szó is van lus is öltözetet jelent  37,51
a kabbalában is csak egy kabátot, takatót - mellékes dolgot, a lélek az amik  vagyunk!


44,41 na egy speciális kérdés újra gonda  julitól,,, (végül)
"Legyen bekötve az Élet (vagy Élők?) kötelékébe" mondjuk, ha valaki meghal... ennek pontos értelmezését kérném!
a gyászimában él mole rachamim  a kegyelemmel, az irgalomtól teljes istenhez fohászkodó gyászimából egy idézet
"az élet kötelékébe legyen bekötve" ez maga Isten, eufemisztikus neve istennek, idézőjelbe kéne irni, mert az maga a z Isten ---legyen visszakötve Istenbe, az isteni szikra ahonnan leszállt miközénk - ez az értelmezése

(kicsit csalódtam - ez nem is annyira releváns, mint ahogy a mmisztikus (költői) megfogalamazás sejttette - tán jobb lett volna meg se kérdezni) ?)



 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése